Avatar billede phpn00b Nybegynder
23. maj 2006 - 19:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

scroll i en celle

Hej eksperter!

Er det muligt at sætte en scrollbar i en celle? Uden det er en frame? Jeg har noget tekst der skal stå i en celle, men det fylder for meget, så ville høre om der findes en kode til at gøre det muligt at scrolle i cellen!
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. maj 2006 - 20:17 #1
Når du snakker celle, mener du så en TD eller DIV eller?
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. maj 2006 - 20:20 #2
Se evt her: http://www.gilau.dk/teknikogsjov/webdesign/scroll.asp
Og tricket er: overflow:auto;
Avatar billede phpn00b Nybegynder
23. maj 2006 - 21:57 #3
TD, så den side virker ikke.. :(
Avatar billede apo Praktikant
23. maj 2006 - 21:59 #4
Du kan sætte div'et ind i td'en :-)
Avatar billede phpn00b Nybegynder
23. maj 2006 - 22:00 #5
Okay, jeg prøver lige
Avatar billede phpn00b Nybegynder
23. maj 2006 - 22:07 #6
Det virker ikke...
Avatar billede apo Praktikant
23. maj 2006 - 22:10 #7
Prøv at se denne - den virker:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Scrollbar i en TD</title>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
</head>
<body>

<table>
  <tr>
    <td><div style="height:100px; width:500px; overflow:auto;">Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla</div></td>
  </tr>
</table>

</body>
</html>
Avatar billede phpn00b Nybegynder
23. maj 2006 - 22:31 #8
takker, smid et svar.
Avatar billede apo Praktikant
23. maj 2006 - 22:31 #9
Kommer her :-)
Avatar billede phpn00b Nybegynder
23. maj 2006 - 22:34 #10
Nu hvor i allerede er her, kan i nok også svare på dette, hvordan laver jeg et popup-vindue, med ingen scrollbars, ingen status linje osv. Har glemt koden :S
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. maj 2006 - 07:52 #11
Nu fik jeg jo ingen tak for overflow:auto; men derfor kan jeg jo godt være flink mod dig.
Kig her: http://roenving.users.whitehat.dk/index.html?/WindowLaboratory.html