Avatar billede ppb Nybegynder
23. maj 2006 - 16:34 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Textfield med baggrundsbillede

Er det muligt, at sætte et billede ind som baggrund, på et textfield?
Hvis ja, så hvordan?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
23. maj 2006 - 16:37 #1
Saadan her:

<input name="textfield" type="text" class="searchfield"> <input name="Submit" ... background-image: url(../images/logo.jpg); width: 278px; height: 127px;>

Du kan selv rette det til.

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
23. maj 2006 - 16:38 #2
nerj sorry flyt back ground image ind i text field tagget:

<input name="textfield" type="text" class="searchfield" background-image: url(../images/logo.jpg);>

Jeg tror det virker.

mvh
mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
23. maj 2006 - 16:50 #3
hmm faktisk er jeg meget usikker paa mine svar maaske virker koden i mit nr 2 indlaeg spörgsmaal er saa om det virker i alle browsere.

mvh
Mads
Avatar billede ppb Nybegynder
23. maj 2006 - 16:54 #4
Jeg kan ikke få det til at virke.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
23. maj 2006 - 17:53 #5
nej jeg er ikke sikker pa at man kan saette et baggrundsbillede i et textfield.

Men jeg googler lige!

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
23. maj 2006 - 17:57 #6
Det er et textarea i en formular hvori brugeren skal kunne indtaste noget tekst ikke?

saa er tagget vel <textarea>  </textarea>  ??
Avatar billede ppb Nybegynder
23. maj 2006 - 18:04 #7
Det er kun mig (webmaster), som skal taste i feltet. Og derefter uploade siden.
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 18:16 #8
<ole>

Dette fungerer helt fint:

<textarea style="width:400px;height:200px;background:url(http://www.eksperten.dk/img/elogo.png)"></textarea>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 18:17 #9
- ehhhhh .... hvad betyder: "Det er kun mig (webmaster), som skal taste i feltet. Og derefter uploade siden."?

Hvad er det præcis, du vil kunne?  :)
Avatar billede ppb Nybegynder
23. maj 2006 - 18:39 #10
Jeg vil skrive beskeder til de besøgende på min hjemmeside. Offline.
De skal ikke skrive til mig.
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 18:43 #11
Du bliver nødt til at forklare dig tydeligere - jeg forstår ikke, hvad du mener  :)
Avatar billede ppb Nybegynder
23. maj 2006 - 18:49 #12
Jeg har et textfield, hvor jeg skriver nyheder på min side. Dette foregår i Dreamweaver, hvor jeg derefter uploader siden.

Det ser ud som det virker, det du skrev før.
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 18:54 #13
Var det dét, du skulle bruge?
Avatar billede ppb Nybegynder
23. maj 2006 - 21:33 #14
Ja. For at vise nøjagtig hvad jeg mener, så er som på denne side: http://www.flavourmusic.dk/index2.htm
Avatar billede ppb Nybegynder
23. maj 2006 - 22:18 #15
-> olebole, kom med et svar
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
24. maj 2006 - 00:00 #16
Er det nødvendigt med attributten "style" fungerer det ikke også uden?

mvh
Mads
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 02:00 #17
Nej, Mads ... det er CSS, som skal stå i en style-attribut. Men der er masser af points at dele, så kom med et svar ... så kan du få halvdelen for god vilje og stor iver  ;o)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
24. maj 2006 - 12:35 #18
ellers tak ole jeg synes du fortjener dem.

mvh
mads
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 14:26 #19
Tak ... det udligner sig nok i den lange ende  :)