Avatar billede maxer Nybegynder
23. maj 2006 - 10:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Max execution time exceeded

Hej,

Jeg skal parse en fil på 30 mb i php, men før den når at blive færdig kommer fejlmeddelelsen;
Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded

Den server jeg kører på er i safe mode, så jeg kan ikke sætte set_time_limit().
Jeg fik også foreslået at skrive noget ud en gang imellem, men det virker hellerikke...

Er der nogen mulighed for at komme uden om det?

Med venlig hilsen
MaXer
Avatar billede leif Seniormester
23. maj 2006 - 10:36 #1
Kan du dele den op i nogen mindre bider ? Så du fx. kun parser 8mb af gangen ?
Avatar billede maxer Nybegynder
23. maj 2006 - 10:37 #2
jeg har prøvet at dele den op i 1 mb bidder og 16 mb bidder og lidt derimellem, men samme problem opstår...
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. maj 2006 - 13:13 #3
Jeg har set en javaapplet, som kunne tage en fil, splitte den i flere små bider, uploade dem, og så samle dem endeligt, måske det kunne hjælpe?
Måske du kan ændre noget via .htaccess?
Avatar billede maxer Nybegynder
23. maj 2006 - 14:25 #4
man kunne godt lave det som et java applet, men det skulle helst foregå i php.
da det ikke er egen server tror jeg ikke jeg har adgang til at ændre noget med .htaccess...
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. maj 2006 - 14:29 #5
Du kunne jo evt. prøve! :o)
Avatar billede maxer Nybegynder
23. maj 2006 - 14:35 #6
det kan jeg jo...! hvad skal jeg så skrive i den?
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. maj 2006 - 14:41 #7
Prøv her:

<IfModule mod_php4.c>
php_value set_time_limit 60
</IfModule>

When using PHP5 change mod_php4.c into mod_php5.c.
Avatar billede maxer Nybegynder
23. maj 2006 - 15:04 #8
det virker heller ikke... er der ikke nogen der har en fix måde at komme omkring det?
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. maj 2006 - 15:08 #9
Du kan ikke komme omkring det.
Det er jo netop sat op for at der ikke bliver brugt for meget tid.
Og har de sikret deres webhotel rigtigt, så er der ingen vej uden om.
Avatar billede maxer Nybegynder
23. maj 2006 - 15:12 #10
øv... så må jeg jo dele filen op manuelt...
Avatar billede maxer Nybegynder
23. maj 2006 - 23:24 #11
**lukket**