Avatar billede fragze Juniormester
23. maj 2006 - 07:05 Der er 5 kommentarer

Hjælp til shoutbox

Hej Gutter.
Jeg står og skal bruge en funktion der kan når der trykkes "enter" på tastaturet, så skal den sende min form afsted. Lige pt laver den blot et linjeskift.

Jeg skal også bruge et script der forstår at hvis man skriver 1 meget langt or så skal det deles op efter fx. 20 karaktere.

I kan se boxen på www.fcmulleteers.dk

håber i kan hjælpe!
Avatar billede larsny Nybegynder
23. maj 2006 - 09:19 #1
<script language="javascript" type="text/javascript">
function tjek_tast()
{
  kCode = windows.event.keyCode;
  if (kCode == 13)
  {
    //Enter er blevet trykket
    document.formen.submit();
  }else{
    //en anden knap blev trykket
  }
</script>

<input type="text" name="" onKeyPress="java script: return tjek_tast();">

noget i den stil
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
23. maj 2006 - 09:33 #2
Ja, men problemet er at der ikke er forskel på ENTER og RETURN, et fra JS's synspunkt.

Jeg har i hvert fald ikke kunnet finde det.

Og jeg går udfra at man skal kunne lave linieskift i textarea'et?
Avatar billede olebole Juniormester
23. maj 2006 - 17:45 #3
<ole>

- og så skal jeg ikke have mulighed for at sende formen fra min laptop, der ikke har en Enter-knap?  :)

Hvis mig et site, hvor man med en tast i et textarea kan submitte formen  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede fragze Juniormester
23. maj 2006 - 22:24 #4
Det kan godt lade sig gøre... www.bif-support.dk/sso dog kræver det en brugerprofil. Så man kan se shouten
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 00:28 #5
- og det gider jeg naturligvis ikke oprette  :)

Det er ikke for mig et spørgsmål om, hvorvidt det kan lade sig gøre eller ej ... det er bare dybt usmart. For det første kan det som sagt ikke bruges på min (og mange andres) laptop ... for det andet bør man ikke lave for meget om på elementers standard-opførsel. Det er det modsatte af brugervenlighed  ;o)