Avatar billede dranzer Nybegynder
18. maj 2006 - 19:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lave C# kode om til VB .NET kode hjælp!!

Hej jeg lavet en gang det her i C#

      void MainFormLoad(object sender, System.EventArgs e)
        {

        }

        void Button1Click(object sender, System.EventArgs e)
        {string[] navne = { "Simon", "Line", "Simone", "Helena", "Julie", "Søren"};
            Random rnd = new Random();

            textBox1.Text = navne[rnd.Next(0, 5)];

        }

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)

Men så bestemte jeg mig for at begynde at programmere i VB .NET i stedet.....

Er der nogen der kan hjælp mig med at få den her lille C# kode lavet om til VB .NET? ;o)
Avatar billede nielle Nybegynder
18. maj 2006 - 20:01 #2
Af ren nysgerrighed: Hvorfor beslutte at lave det i VB.Net hvis du kender C# bedre?

Et bud:

    Private Sub MainFormLoad(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

    End Sub

    Private Sub Button1Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim navne As String() = {"Simon", "Line", "Simone", "Helena", "Julie", "Søren"}
        Dim rnd As Random = New Random()
        TextBox1.Text = navne(rnd.Next(0, 5))
    End Sub
Avatar billede dranzer Nybegynder
18. maj 2006 - 20:10 #3
Jeg har fået det til at du.

Public Class Form1

    Sub Form1_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) '
        'ToDo: Error processing original source shown below
        'System.Char[]
        '^--- Syntax error: '{' expected
    End Sub 'MainFormLoad

    Private Sub Button1_Click_1(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim navne As String() = {"Simon", "Line", "Simone", "Helena", "Julie", "Søren"}
        Dim rnd As New Random()

        textBox1.Text = navne(rnd.Next(0, 5))
    End Sub 'Button1Click

    Private Sub button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
    End Sub 'button1_Click

End Class

Fordi jeg kom på et kursus som handlet om Visual Basic så det blev jeg bedre til det end C# og jeg  har også en bog om VB så derfor valte jeg VB .NET... Jeg var heller ikke så godt til C# allige vel... ;o) TAk for hjælp. er der nogen der vil have de Point så sig til
Avatar billede nielle Nybegynder
18. maj 2006 - 20:14 #4
Du mangler vist "Handles MyBase.Load" i starten af din load.

... og et svar :^)
Avatar billede brynil Nybegynder
18. maj 2006 - 20:16 #5
Nej tak ;)
Avatar billede dranzer Nybegynder
18. maj 2006 - 20:17 #6
OK men det virker selv om den ikke er der. Tak. ;o)
Avatar billede nielle Nybegynder
18. maj 2006 - 20:38 #7
Hvis den ikke er der så bliver loaden slet ikke udført. Prøv selv at se forskellen på disse to versioner:

    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)
        MessageBox.Show("Form1_Load() blev udført!")
    End Sub

- og:

    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        MessageBox.Show("Form1_Load() blev udført!")
    End Sub
Avatar billede capn Nybegynder
26. maj 2006 - 13:31 #8
Der står jo slet ikke noget kode som ikke er udkommenteret i Form1_load subben så klart det virker selvom den aldrig bliver kørt. den sidste sub (button1_click) er også overflødig og kan udenvidere slettes da den heller ikke indeholder kode.
Avatar billede nielle Nybegynder
26. maj 2006 - 16:38 #9
Korrekt, men det var jo heller ikke sikkert at der aldrig ville komme til at stå noget kode i de to blokke. :^)