Avatar billede jmc Nybegynder
18. maj 2006 - 09:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Checke på om flash er igang

Jeg forsøger at lave et bumbesikkert systemet til at tjekke om flashen er igang.

Kan man ikke sende et paramater fra flash og se fra Director om man kan læse den eller loade flashen igen. Jeg har forsøgt med et timeoutscript som checker om flash er ok, men jeg tror det andet er mere sikkert.

--on startmovie ("60000", aTimeOutObject)
--http://director-online.com/dougwiki/index.php/TimeOut
--on startMovie(aParameter, aTimeOutObject)

global K
on startMovie

  --  --  if ilk(aTimeOutObject, #timeOut) then
  --  if ilk(aTimeOutObject, #CheckFlashStatus) then
  --    -- This event was issued by a timeOut object, not the movie
  --  end if

  --  vTimeOut = timeOut().new("Time Out Name", 1000, #timeOutHandler {, object})

  --  aTimerObj = timeout().new(timername, 10, #Callback, me)

  member("flash").pathName = the pathname & "index.swf"

  member("flash").preload = FALSE
  member("flash").bufferSize = 65536

  K=1
end startmovie

--on scriptP( aScriptName )
--  if member(aScriptName).ilk = #member then
--    return (member(aScriptName).type = #Script)
--  end if
--  return false
--end

--getError() value getErrorString() message
--0 OK
--1 memory
--2 network
--3 playback device
--99 other

on CheckFlashStatus
  if (member("flash").getError() <> 0) then
    member("flash").clearError()
    member("flash").unload()
    unloadCast
    _movie.go("reload")
    K = K + 1
  end if
end
Avatar billede kanding Nybegynder
18. maj 2006 - 09:24 #1
kan du ikke bare sende en besked fra flash til diretor om at den er igang?

I flash:
getURL('lingo:FLASH_IS_PRESENT()');

I director:
on FLASH_IS_PRESENT
put "flash er tilstede..."
end
Avatar billede jmc Nybegynder
18. maj 2006 - 09:44 #2
jo, men jeg har lige fundet ud af at det er nogle gange ét af 4 ASP som flashen henter som stopper på en eller anden måde. Det er svært at tjekke for hvad der går galt. DVS: at flashen er der fint stadigt i director men det er kun en af 4 infodocs som den ikke henter eller på en eller anden måde går i stå.
Avatar billede jmc Nybegynder
18. maj 2006 - 10:03 #3
jeg lukker da, der nok ikke kommer flere foreslag.
Avatar billede kanding Nybegynder
18. maj 2006 - 10:09 #4
hmmmm.. jeg kan ikke helt gennemskue det, men held og lykke(hvis det er det du skal bruge :-))