Avatar billede wolf1o1 Nybegynder
17. maj 2006 - 11:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med $_FILES

Hey.
Jeg har et problem med $_FILES
- Jeg har et lille system til upload af filer. Det har virket før men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der skulle være galt nu.
Når jeg prøver at læse data fra $_FILES er den tom ???
- Fatter det ikke.

Her er en lille bid af koden :

// - NYT UPLOAD FORSØG !!
$uploaddir = './pics';
$uploadfile = $uploaddir . "/" . $_FILES['upfil']['name'];

  if(function_exists("move_uploaded_file")) {
    move_uploaded_file($_FILES['upfil']['tmp_name'], $uploadfile);
      echo "File is valid, and was successfully uploaded.\n";
  }
  else{
    copy($_FILES['upfil']['tmp_name'], $uploadfile);
      echo "File is valid, and was successfully uploaded.\n";
  }

echo 'Here is some more debugging info:';

print_r($_FILES); // Skulle printe en array med indholdet af $_FILES - Men den er tom ??
echo $upfil;    // Skriver korrekt filens navn ud.
echo $uploadfile; // Skriver ikke korrekt filens navn ud - skriver kun det første af stien... ikke det der kommer fra $_FILES !!!
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2006 - 11:38 #1
Hvor kommer $upfil fra? Og må man se resten af koden (med upload felt osv.)
Avatar billede wolf1o1 Nybegynder
17. maj 2006 - 11:41 #2
Her er hele koden :

<?php include("access.php");

$path = basename($PHP_SELF);?>

<html>
<head>
<title> Tilføj billede kategori</title>
</head>
<body>
<center>
<div class="admin" style="width:750px;">

<?php

include("connect.php");

if (isset($submit)):
// -----------------------------------------------------------------
// - NYT UPLOAD FORSØG !!
$uploaddir = './pics';
$uploadfile = $uploaddir . "/" . $_FILES['upfil']['name'];

  if(function_exists("move_uploaded_file")) {
    move_uploaded_file($_FILES['upfil']['tmp_name'], $uploadfile);
      echo "File is valid, and was successfully uploaded.\n";
  }
  else{
    copy($_FILES['upfil']['tmp_name'], $uploadfile);
      echo "File is valid, and was successfully uploaded.\n";
  }

$billede = $_FILES['upfil']['name'];

echo 'Here is some more debugging info:';
print_r($_FILES); // Skulle printe en array med indholdet af $_FILES - Men den er tom ??
echo $upfil;    // Skriver korrekt filens navn ud.
echo $uploadfile; // Skriver ikke korrekt filens navn ud - skriver kun det første af stien... ikke det der kommer fra $_FILES !!!
// -----------------------------------------------------------------

      $sql = "INSERT INTO kat SET kat_navn='$kat_navn', billede='$billede'";

      if (mysql_query($sql)) {
          echo("<P>Ny billed kategori tilføjet</P>");  }
      else {
          echo("<P>Fejl kan ikke tilføje kategori: " .
              mysql_error() . "</P>");  }
?>

<?php  else:?>

<form action="<?=$path?>" method=post>
<p><b>Tilføj ny billede kategori:</b></p>
</br>

Kategori :</br>
<input class="oneline" type=text name="kat_navn" size=100></br></br>

Billede til upload:<br/>
<input type="file" name="upfil"/>
<br/>

<input class="button" type='submit' name="submit" value="Tilføj">
</form>

<?php endif; ?>

<?php echo"<P><A HREF='valg.php'>Administration</A></P>"; ?>

<form action='logout.php' method=post>
<input style="position: relative; left: 250px;" class='button' type=submit name='submit' value='Logout'></form>

</div>
</center>
</body>
</html>
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
17. maj 2006 - 11:44 #3
skal du ikke have enctype="multipart/form-data" i dit form-tag?
Avatar billede wolf1o1 Nybegynder
17. maj 2006 - 11:53 #4
ÅÅÅÅHHHHH HVOR LATTERLIG ER JEG !!!!!
- Selvfølgelig skal jeg da det ....
Avatar billede wolf1o1 Nybegynder
17. maj 2006 - 11:55 #5
Hov, jeg gav mig selv point... kan man ændre det ??
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
17. maj 2006 - 11:57 #6
Det tror jeg ikke, der skal vidst oprettes et nyt spg. for at kunne fordele pointene, men for mit vedkommende er der ingen skade sket... Behold bare pointene
Avatar billede wolf1o1 Nybegynder
17. maj 2006 - 12:03 #7
ok cool nok...blev bare lidt befippet over at et problem der virkeligt har gået mig på nerverne bare var en lille simpel forglemmelses fejl..
- Fuld Karma @sw_red_6