Avatar billede walfi Nybegynder
16. maj 2006 - 18:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Aktivt objekt fra starten

Hey,
Eftersom at man skal aktivere alle objekter i IE, eller det gør den automatisk. Men hvordan kan det være at man f.eks. ikke skal gøre det her på siden og på ekstrabladets hjemmeside?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. maj 2006 - 19:27 #1
Avatar billede vejmand Juniormester
16. maj 2006 - 19:29 #2
Sorry, kan godt se det ikke er svar på dit spørgsmål.  :-(
Avatar billede skovge Novice
17. maj 2006 - 07:55 #3
Man kan omgå det vha. et javascript, hvor man erstatter det normale <object> tag med java kode - derfor skal du ikke aktivere objekterne på disse sider.

Du kan læse mere om metoden på macromedias hjemmeside eller på kirupa.com
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
17. maj 2006 - 10:22 #4
Avatar billede walfi Nybegynder
17. maj 2006 - 16:47 #5
hvordan kunne javakoden se ud ?
Avatar billede skovge Novice
17. maj 2006 - 16:58 #6
Imellem dine <head> </head> tags indsætter du:
<script type="text/javascript" src="flashobject.js"></script>

Så erstatter du alt fra og med <object> til og med </object> med:
<div id="firstflash">
IE 6 users must enable Javascript to see website!
</div>

<script type="text/javascript">
  var fo = new FlashObject("navnetpådinflash.swf", "firstflash", "800", "700", "7,0,0,0", "#333333");
  fo.addParam("quality", "high");
  fo.write("firstflash");
</script>

(skal self tilrettes med height, width, version og background colour der passer til din flash fil)

Herefter skal du uploade filen flashobject.js til din server - den kan du hente her:
http://www.cartoonsmart.com/change_code.html

....der er også en mægtig god videotutorial der beskriver hvordan du skal gøre step for step.
Avatar billede walfi Nybegynder
17. maj 2006 - 20:11 #7
Læg et svar skovge ;D
Avatar billede skovge Novice
17. maj 2006 - 20:34 #8
Done!  :-)