Avatar billede lemmings Nybegynder
11. maj 2006 - 09:08 Der er 2 kommentarer

browser og flashknap

Jeg er blevet lidt rusten i flash og er nu stødt ind i et problem når jeg vil få en knap (button) til at hente en ekstern film ind i min loadede swf.

Problemet opstår dog kun delvis - og det er når jeg kører min film i html (som derefter kalder swf-filen), her vil min knap ikke give respons på følgende:

on (release) {
    loadMovieNum ('http:\\www.ascott.dk\film\Bruger.swf', 1);
}

men køres filmen direkte fra swf'en er der ingen problem. Hvad pokker gør jeg galt???
Avatar billede _k Nybegynder
11. maj 2006 - 09:54 #1
Sikkerhedsmodellen i Flash er blevet strammet op i de seneste versioner. Du har således pr. default ikke lov til at hente materiale fra en server forskellig fra den din swf ligger på. Dvs. du må godt, men det kræver at du på den server der hentes fra, ligger en slags godkendelse. Denne godkendelse er et xml-dokument der hedder crossdomain.xml. Slå op i hjælpen, der er en ok beskrivelse af hvordan du sætter det op - det kan gøres på 2 min hvis man ved hvordan man gør.

(og så er det forresten MEGET mere lækkert hvis du bruger loadMovie() i stedet for loadMovieNum() og loader ind i et mc ;)
Avatar billede lyden Nybegynder
11. maj 2006 - 10:53 #2
...... noget i den stil måske!

<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE cross-domain-policy SYSTEM "http://www.macromedia.com/xml/dtds/cross-domain-policy.dtd">
<cross-domain-policy>
<allow-access-from domain="ditdomain.dk" />
</cross-domain-policy>