Avatar billede fong Nybegynder
10. maj 2006 - 22:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Endnu en gang: Fjerne frameborders fra explorer

Hjæææælp!

Jeg har lavet et frameset:

<frameset frameborder="0" border="0" framespacing="0" rows="100,*" cols="100%">
    <frame frameborder="0" src="top.htm" name="top" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" noresize="noresize">
    <frame frameborder="0" src="bund.htm" name="bund" scrolling="auto" marginheight="0" marginwidth="0" noresize="noresize">
</frameset>

som virker fint i mozilla og opera, men i Explorer kan jeg ikke slippe af med de pokkers frameborders!!!

Hvad gør jeg forkert??
Avatar billede olebole Juniormester
10. maj 2006 - 22:24 #1
<ole>

Du må lægge et linkt til et eksempel. Koden, du viser, kan jeg ikke få til at tegne kanter om frame-elementerne  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede fong Nybegynder
10. maj 2006 - 22:33 #2
www.g-neos.dk/maise

Virker fint, undtagen i IE. :P
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
11. maj 2006 - 13:14 #3
Prøv dette:
<frameset rows="100,*" cols="*" frameborder="no" border="0" framespacing="0">
  <frame src="Top.htm" name="topFrame" scrolling="No" noresize="noresize" id="topFrame" title="topFrame" />
  <frameset cols="80,*" frameborder="no" border="0" framespacing="0">
    <frame src="Menu.htm" name="leftFrame" scrolling="No" noresize="noresize" id="leftFrame" title="leftFrame" />
    <frame src="indhold.htm" name="mainFrame" id="mainFrame" title="mainFrame" />
  </frameset>
<noframes><body>
</body>
</noframes>

Jeg kan heller ikke forstå din struktur, normalt så difinerer man da alle rammer i index som i mit eksempel og på den menu sidse skriver du så:

Target="navnet på din ramme til indhold"
Avatar billede olebole Juniormester
12. maj 2006 - 18:38 #4
elvstine >> Det er ikke valid kode. Der har aldrig eksisteret en frameborder-attribut på et frameset-element. Den hører hjemme på frame-elementerne  ;o)

Desuden skal der ikke lukkes tags med ' />' i HTML. Der er heller ingen grund til at bruge 'id' i stedet for 'name' ... 'name' er helt legalt  :)
Avatar billede olebole Juniormester
12. maj 2006 - 18:39 #5
- til gengæld har sidens kode intet med HTML at gøre. Du bliver nødt til at sætte dig ind i noget helt grundlæggende HTML, fong  =)
Avatar billede fong Nybegynder
13. maj 2006 - 14:54 #6
Jeg har ikke selv drømt det frameset op. Det er sat sammen med Stones Webwriter.

Men hvis hans HTML er helt ude i skoven, så må jeg finde noget andet.
Avatar billede fong Nybegynder
13. maj 2006 - 14:59 #7
Og det med frameborderattribut på framesets er heller ikke noget jeg selv finder på.

http://www.htmlcodetutorial.com/frames/_FRAMESET_FRAMEBORDER.html
Avatar billede olebole Juniormester
13. maj 2006 - 21:28 #8
Man skal passe meget på med webtutorials ... de er som oftest skrevet af folk, der ikke har ringeste forstand på webkodning. Det gælder ikke mindst katastrofer som html.dk og w3schools.com  :o|

Uanset, hvad Stones, DreamWeaver eller andre editors, der ikke skriver valid kode, måtte skrive, så er frameborder ikke en valid attribut på et frameset - og har aldrig været det. Det samme gælder i øvrigt framespacing.

That's it 'n' that's that  :)
Avatar billede olebole Juniormester
13. maj 2006 - 21:30 #9
- og er man i tvivl, er der som bekendt kun ét sted at kikke efter:
    http://www.w3.org/TR/html401/present/frames.html#edef-FRAMESET

Læg mærke til, at hverken border, frameborder eller framespacing er valide attributter på frameset-elementet  ;o)
Avatar billede fong Nybegynder
14. maj 2006 - 17:24 #10
Nå - jeg fandt selv svaret. :P