Avatar billede mrslayer Nybegynder
10. maj 2006 - 10:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Læse XML tags

Hejsa.

Jeg her er ved at lege lidt at læse XML find via Javascript og det er umiddelbart heller ikke så svært. (mine første rigtige erfaringer med Javascript, men masser af gode ting på nettet) Det som der så er mit problem er at jeg f.eks har en xml fil

<?xml version="1.0">
<?ettagblabla>
<mtf:blabla>
og så en masse andet geil og lir.

tag'et <mtf:blabla> kan jeg ikke på nogen måde inden tingene bliver kørt sige hvad hedder, og det er netop mtf:blabla jeg er meget interesseret i at hive ud af xml filen. Altså ikke den værdi som der er i mtf:blabla tag'et, men derimod selv navnet mtf:blabla.

Hvordan gør jeg dette?

(Om løsningen er IE eller FF gør ikke så meget, bare jeg får ideen så tror jeg det bliver nemt nok :) )

Jeg forsøger at bruge sammen fremgangsmåde som dette eksempel: http://www.sitepoint.com/article/xml-javascript-mozilla/2
Avatar billede softspot Forsker
10. maj 2006 - 10:40 #1
Hvis du har fat i noden, kan du bruge nodeName-egenskaben.
Avatar billede mrslayer Nybegynder
10. maj 2006 - 10:46 #2
perfekt det virker jo :)

svar lige så får man point osv.
Avatar billede softspot Forsker
10. maj 2006 - 10:48 #3
Velbekomme :)
Avatar billede softspot Forsker
10. maj 2006 - 10:55 #4
Tak for point :)
Avatar billede olebole Juniormester
10. maj 2006 - 17:42 #5
<ole>

Men vær opmærksom på, at eksemplerne på sitepoint.com er eksempler på brug af XML under HTML - de kan ikke bruges under XHTML  :)

/mvh
</bole>