Avatar billede frost666 Nybegynder
09. maj 2006 - 21:08 Der er 16 kommentarer

opsætning af cloudscape sammen med java program i netbeans

jeg har kun brugt mysql og mssql før og vil benytte cloudscape til at lave forsøg med at gemme objekter i en DB. problemet ligger i at jeg ikke kan finde driver klassen, jeg kan ikke finde ud af at oprette en DB o.s.v. i et eksempel i en bog benyttes en driver der hedder com.cloudscape.core.jdbcdriver men den er ikke at finde nogle steder.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2006 - 22:41 #1
Class.forName("COM.cloudscape.core.JDBCDriver");

bemaerk uppercase/lowercase

og du skal bare have den rigtieg cloadscape jar fil i classpath
Avatar billede frost666 Nybegynder
09. maj 2006 - 22:44 #2
jep du, men hvor finder man den og hvad er den rigtige .jar fil?
Avatar billede frost666 Nybegynder
09. maj 2006 - 22:47 #3
ved du om man kan gemme objekter i både DB2 og derby
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2006 - 22:51 #4
der kan vel ikke vaere saa mange jar filer i cloadscape

er der en cloudscape.jar ?

eller kig i dem og se hvor klassen er !
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2006 - 22:56 #5
Derby = Cloudscape
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2006 - 23:01 #6
DB2 er ikke et OODBMS

og jeg tror heller ikke at Derby er

men der masser af maader at gemme objekter i en RDBMS paa
Avatar billede frost666 Nybegynder
09. maj 2006 - 23:02 #7
jeg har ledt efter den alle vegene. det jeg har brug for er hvis en vidste precis hvor den ligger f.eks. cloudscape/csworkbench/plugins/bla bla
Avatar billede frost666 Nybegynder
09. maj 2006 - 23:06 #8
jeg er følger en tutorial af
mike janowski og i den vil han gemme XML filer i en database som DOM objekter han bruger cloudscape men hvad skal jeg ellers bruge
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2006 - 23:16 #9
jeg skal lige proeve og finde min Cloudscape frem

jeg vender tilbage om nogle timer

er det "Java, XML and Web Services Bible" ?  (den har jeg selv)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2006 - 04:28 #10
jeg har en lib\cloadscape.jar hvor jeg har udpakket Cloaudscape

og den indeholder den rigtige klasse

C:\download\javasoftware\CLOUDSCAPE\lib>jar tvf cloudscape.jar | grep JDBCDriver

File STDIN:
  1816 Mon Apr 30 20:24:02 EDT 2001 COM/cloudscape/core/JDBCDriver.class
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2006 - 04:34 #11
Hvis det er kapitel 22 og 23 i bogen du tænker på så bruger han Cloudscape men
enhver database inklusive MySQL kan bruges.
Avatar billede frost666 Nybegynder
10. maj 2006 - 08:27 #12
hvordan får du MySQL til at acceptere SERIALIZE(org.w3C.dom.document) på side 528 i "Biblen". jeg får denne fejlmelding:

java.sql.SQLException: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'SERIALIZE(org.w3c.dom.Document))' at line 1
        at com.mysql.jdbc.MysqlIO.checkErrorPacket(MysqlIO.java:2928)
        at com.mysql.jdbc.MysqlIO.sendCommand(MysqlIO.java:1571)
        at com.mysql.jdbc.MysqlIO.sqlQueryDirect(MysqlIO.java:1666)
        at com.mysql.jdbc.Connection.execSQL(Connection.java:2988)
        at com.mysql.jdbc.Statement.executeUpdate(Statement.java:935)
        at com.mysql.jdbc.Statement.executeUpdate(Statement.java:873)
        at XMLDomStorage.XMLDom.main(XMLDom.java:40)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2006 - 13:17 #13
den havde jeg ikke lige set - det er en Cloaudscape specific feature

men lav da serialisering selv

    private static byte[] encode(Object o) throws Exception {
        ByteArrayOutputStream ba = new ByteArrayOutputStream(1000);
        ObjectOutputStream oba = new ObjectOutputStream(ba);
        oba.writeObject(o);
        return ba.toByteArray();
    }
    private static Object decode(byte[] b) throws Exception {
        ByteArrayInputStream ba = new ByteArrayInputStream(b);
        ObjectInputStream oba = new ObjectInputStream(ba);
        return oba.readObject();
    }
Avatar billede frost666 Nybegynder
10. maj 2006 - 19:45 #14
det ser meget spændende ud. det må jeg prøve. hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2006 - 19:54 #15
jeg ligger et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2006 - 00:15 #16
så mangler du bare at acceptere