Avatar billede nkuga Nybegynder
07. maj 2001 - 14:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

se om man er online

Hej \"\"\"
Er der nogle der kender noget til et script man kan sætte ind på sin side webside - så man kan se om man er online - derhjemme - f.eks. via sin ip adresse eller ????
Avatar billede nute Nybegynder
07. maj 2001 - 14:19 #1
ikke med Javascript...
Avatar billede nute Nybegynder
07. maj 2001 - 14:19 #2
hmm....det jeg mente, var at dette kan ikke la seg gjøre med JavaScript
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. maj 2001 - 14:21 #3
Det kan du se i filemenuen. Hvis der er checkmærke ved  \"work offline\" (næstsidste)
I NS kan det ses som ikon i bundlinien.

mvh JakobA
Avatar billede nkuga Nybegynder
07. maj 2001 - 14:34 #4
Det jeg mente var et script - så andre kunne se om man var online !!-dvs lidt ligesom ICQ hvor man kan se om en anden bruger er online !!!
Det vil sige et script man kan sætte ind på ens websted så andre kan se om man er online !!!
Avatar billede umle-keera Nybegynder
07. maj 2001 - 14:36 #5
Hvis du har ICQ så er der et fremragende værktøj her:
http://www.icq.com/features/web/indicator.html

Men det kræver altså ICQ.

Eller skal du til at have et fast IP og køre en webserver, hvor et javascript så for eksempel kan checke om den kan hente en bestemt fil, og udfra denne information vise om du er online eller ej. Umiddelbart synes ICQ tingen nemmere.

Men ellers har jeg et javascript liggende der kan udføre det check af fil på webserver...
Avatar billede nkuga Nybegynder
07. maj 2001 - 14:38 #6
OK - jeg har umiddelbart ikke lige en webserver - og har ikke tænkt mig at få det - så jeg glemmer det nok - men hvadså med et script der viser ip adressen på den pågældende bruger der besøger ens websted ??
Avatar billede nkuga Nybegynder
07. maj 2001 - 15:32 #7
Men hvis du har det script \"umle-keera\" vil jeg gerne have det !!
Avatar billede umle-keera Nybegynder
07. maj 2001 - 18:30 #8
<script>
<!--

function ServerNede(){
  document.ServerStatus.src = \"ServerNede.gif\"
}
function ServerOppe(){
  document.ServerStatus.src = \"ServerOppe.gif\"
  clearTimeout( th );
}

TestBillede = new Image()
TestBillede.onerror = ServerNede; // Hvis den er nede
TestBillede.onload = ServerOppe; // Hvis den er oppe
TestBillede.src = \"http://www.side2.dk/testbillede.gif\";;;
var th = setTimeout( \"TestBillede.src=\'fil_der_ikke_findes.gif\'\", 4000 );

// -->
</script>

Jeg tror at hvis du vil vise IP adressen på brugeren der ser siden så bliver Javascript utilstrækkeligt. Så skal du vist have gang i noget serverside programmering. Er dog ikek sikker på den...
Avatar billede emileej Nybegynder
08. maj 2001 - 06:44 #9
Jeg kan godt programmere det serverside du skal bruge i php - har selv en ip viser på http://eej.dk (yderst til venstre i bunden).

E-)mil
http://eej.dk
http://fotx.net/emileej
Avatar billede snowww Nybegynder
08. maj 2001 - 07:07 #10
dukan ikke lave javasprit som viser folks login ip, dette skal du gøre i enter asp eller php, hvis du har lavet din site i html, omdåber du den bare til .asp
og sætter det her ind hvor du vil ha ipen skal komme frem:
<%= Request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\") %>
Avatar billede snowww Nybegynder
08. maj 2001 - 07:08 #11
  dukan ikke lave javasprit som viser folks login ip, dette skal du gøre i enter asp eller php, hvis du har lavet din site i html, omdåber du den bare til .asp
og sætter det her ind hvor du vil ha ipen skal komme frem:
<%= Request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\") %>