Avatar billede anden21 Nybegynder
07. maj 2006 - 22:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

tjekke hvor gammel ens windows installation er?

Som overskrifter lyder, så vil jeg gerne tjekke hvor længe siden det er jeg installerede windows på min computer.
Avatar billede morhan Novice
07. maj 2006 - 22:32 #1
du kan se det med systeminfo kommandoen fra en kommandoprompt
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. maj 2006 - 22:37 #2
Du kan også bare højreklikke på Windows mappen (ude i roden af system drevet) og vælge Egenskaber / Properties..

Der skulle så gerne stå "Oprettet: DATO" eller "Created: DATO"..

Med mindre at du har valgt repair eller ligende..
Avatar billede anden21 Nybegynder
07. maj 2006 - 22:46 #3
tak:
morhan - point til dig!
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. maj 2006 - 23:20 #4
på dit C drev har du en fil der hedder INSTALL.LOG. Jeg vil tro at du kan læse det der
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. maj 2006 - 23:23 #5
bufferzone> Jeg tror at dit svar er overflødigt, når man tænker på de præcise data man får, når man skriver SYSTEMINFO i kommandoprompten.. :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. maj 2006 - 23:41 #6
Du tager helt fejl.

overfløsige informationer findes ikke, alle informationer bliver væsentlige på et eller andet tidspunkt

Du kan kun bruge systeminfo når systemet køre. er det tale om en død maskine du har bootet på en live cd, så kan du derimod få fat i install.log osv osv.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. maj 2006 - 23:48 #7
Vil give bufferzone medhold, kommandoprompten systeminfo virker ikke her, ved ikke om det er fordi det er en Dell XP-Home jeg kører med?
Avatar billede jacla Nybegynder
08. maj 2006 - 01:22 #8
Alt hvad der er at vide om din PC kan du få frem ved at downloade dette program :

http://www.belarc.com/free_download.html

Se under Users

Mvh

Jan C
Avatar billede jacla Nybegynder
08. maj 2006 - 01:30 #9
NB! du kan også se hvornår du har hentet dine opdateringerne.
Avatar billede morhan Novice
08. maj 2006 - 08:30 #10
XP Home Vs Pro: Jeg har lige googlet, og det ser ud som om, at systeminfo kun findes i Pro udgaven
Avatar billede anden21 Nybegynder
09. maj 2006 - 16:07 #11
morhan: allrights,  jeg har pro, så jeg kunne godt!

point?
Avatar billede jacla Nybegynder
09. maj 2006 - 16:34 #12
09. maj 2006 - 17:56 #13
Endnu bedre:
http://www.download3k.com/System-Utilities/System-Maintenance/Download-SIW.html
Direkte: http://www3.sympatico.ca/gtopala/siw.exe
Kan køres direkte uden instalation ell. lign.
Se punktet [Operation System] => Installation Time 04/21/2004 08:11:46.531 ...
Du ka' se en _masse_ lækkerier med dette program. Se eks. punktet [Secrets] ...