Avatar billede jonatanharring Nybegynder
04. maj 2006 - 14:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan undgår man at teksten i en layer falder 10 px i firefox?

Hvordan undgår man at teksten i en layer (css) falder ca. 10 px i firefox, i forhold til Internet Explorer.

- Dette er et problem for mig efter som flere, og flere er bgyndt at benytte sig af Firefox.

Hilsen: Jonatan Harring
Avatar billede doggy82 Praktikant
04. maj 2006 - 14:42 #1
Vi er en del der vil mene at det er Internet Exploder som flytter den.
Firefox følger standarderne og viser det altså korrekt. At din kode så måske ikke følger standarderne er en anden sag.

Du burde altid udvikle til den browser som opfylder standarderne bedst.

Men det lyder som om du bruger en WYSIWYG-editor. Så... det kan være svært at styre sagerne.
Kan du komme med et konkret eksempel hvor du har problemet?

En del kan gøres ved at starte den css med:
* {
  margin:0;
  padding:0;
  border:0;
}

-- Så er alt nulstillet fra starten.
Avatar billede jonatanharring Nybegynder
04. maj 2006 - 14:45 #2
Dette står i mit css dokument - Kan det være fejlen?
background-color: #F5F9FC;
font-family: verdana;
font-size: 10pt;
margin-top: 77px;
margin-right: 73px;
margin-bottom: 10px;
margin-left: 73px;
Avatar billede doggy82 Praktikant
04. maj 2006 - 14:49 #3
Hov -- du skal ikke acceptere mit svar før du har fået ordnet sagerne :)
Kan se at du er ny her, du kan få lidt vejledning i brugen af Eksperten.dk her: http://expfaq.1go.dk/

Vi bliver nødt til at se din html-kode også.
CSS'en siger ikke så meget.
Avatar billede jonatanharring Nybegynder
04. maj 2006 - 14:51 #4
Ok (: - Tak Du kan se Html-koden på http://sejespil.dk - og vis kode (du ved) !
Avatar billede doggy82 Praktikant
04. maj 2006 - 15:02 #5
Puuuhaaa det er jo en værre omgang :)
Så længe du ikke koder i hånden tror jeg det bliver ret svært for dig at få det helt som du vil ha det.

Det bedste råd jeg kan give er at du starter css med
* {
  margin:0;
  padding:0;
  border:0;
}

Og så udvikler til Firefox.

Du kan evt. også finde nogle CSS-layout-skabeloner.
Som feks den her http://bluerobot.com/web/layouts/layout3.html
Avatar billede jonatanharring Nybegynder
04. maj 2006 - 15:03 #6
Jeg koder faktisk i hånden (: