Avatar billede bmww Nybegynder
04. maj 2006 - 12:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Returnere resultat fra externt program til VB variabel

Jeg ønsker at kører et eksternt program fra VB og returnere resultatet til en eller flere variabler. Resultatet bliver  normalt vidst i command vinduet (se Sreendump: http://www.wengel.dk/cmd.jpg)
Jeg ved jeg kan køre programmet med Shell funktionen, man det kommer jeg jo ikke langt med ;-)

Jeg ved jeg kan gøre det i VB Script på følgende måde, sådan nogenlunde:
        Dim objExec, StrResults
        Set objExec = Shell.Exec("indetify.exe image.jpg")
        StrResults = objExec.StdOut.ReadLine

...men hvordan gør man i VB i Access 2003???

:o)
Avatar billede terry Ekspert
04. maj 2006 - 16:30 #1
just a guess, yeasr since I worked in DOS.

Cant you send the result (ouput) to a file?

I think you just add (example)

> MyOutput.txt

to the end of the command line

indetify.exe image.jpg > MyOutput.txt

Then you can import the text file into Access
Avatar billede bmww Nybegynder
05. maj 2006 - 11:39 #2
Hi Terry
Thanks for your suggestion.
It is possible that way, but I would prefer I more "direct" way.

I might have found a way using system/API. The code is here: http://www.freevbcode.com/ShowCode.Asp?ID=3957
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2006 - 12:09 #3
Thats a good link youfound there. Hope you can get it working in Access