Avatar billede peterjohansen Nybegynder
07. maj 2001 - 08:24 Der er 11 kommentarer

Lineskift og deaktiver HTML

Hvordan deaktiver man noget html som man henter fra en database samtidigt skal det være muligt at lave lineskift når man indlæser det. Altså deaktiver html koderne og lave automatisk line skift ?? ligsom har på eksperten !!
Avatar billede netsrac Praktikant
07. maj 2001 - 08:34 #1
<%=replace(server.htmlencode(rs(\"felt\")), vbcrlf, \"<BR>\") %>
Avatar billede peterjohansen Nybegynder
07. maj 2001 - 08:35 #2
Deaktiver den HTML og laver linje skift `???
Avatar billede netsrac Praktikant
07. maj 2001 - 08:36 #3
Jep det gør den da :-)
Avatar billede netsrac Praktikant
07. maj 2001 - 08:39 #4
Eller du kan bruge den her:

<%
Function RemoveHTML(strContent)
    Do
        pos = 1
        tmpBegin = InStr(pos,strContent,\"<\")
        If tmpBegin > 0 Then
            pos = tmpBegin
            If LCase(mid(strContent,tmpBegin,7)) = \"<script\" Then
                \' Her fjernes script kode
                tmpEnd = Instr(tmpBegin,LCase(strContent),\"</script>\")
                strContent = Left(strContent,tmpBegin-1) & Right(strContent,Len(strContent)-tmpEnd-8)
            ElseIf LCase(mid(strContent,tmpBegin,2)) = Chr(60) & \"%\" Then
                \' Her fjernes ASP kode
                tmpEnd = Instr(tmpBegin,LCase(strContent),\"%\" & Chr(62))
                strContent = Left(strContent,tmpBegin-1) & Right(strContent,Len(strContent)-tmpEnd-3)
            Else
                \' Her fjernes HTML kode
                tmpEnd = InStr(pos,strContent,\">\")
                If tmpEnd > 0 Then
                    strContent = Left(strContent,tmpBegin-1) & Right(strContent,Len(strContent)-tmpEnd)
                Else
                    strContent = Left(strContent,tmpBegin-1)
                    Exit Do
                End If
        Else
            Exit Do
        End If
    Loop
    RemoveHTML = strContent
End Function %>

<%=Replace(RemoveHTML(rs(\"felt\")), vbCrLf, \"<br>\")%>
Avatar billede peterjohansen Nybegynder
07. maj 2001 - 08:49 #5
Hvad er forskellen ???
Avatar billede netsrac Praktikant
07. maj 2001 - 08:50 #6
Den første laver html om så det ikke bliver udført, men ses på skærmen. Den anden fjerner det helt så det ikke kan ses på skærmen.
Avatar billede peterjohansen Nybegynder
07. maj 2001 - 08:51 #7
Kan du også fortælle mig hvordan man så gør at den automatisk laver et link ud af www.telweb.dk eksempelvis (ligsom her på eksperten! :-)
Avatar billede netsrac Praktikant
07. maj 2001 - 08:57 #8
Søg på autohighlight på www.asp.dk eller www.activeserverpages.dk
Avatar billede peterjohansen Nybegynder
07. maj 2001 - 09:04 #9
Ved du også hvordan man opretter en folder med asp. Kan man gøre det på alle domæner ??
Avatar billede netsrac Praktikant
07. maj 2001 - 14:52 #10
Du har da efterhånden fået rimelig meget for de 10 point ?
Avatar billede was_ricardo Nybegynder
07. maj 2001 - 19:01 #11
Den der RemoveHTML er <i>så</i> kluntet:

Function stripTags(HTMLstring)
Set RegExpObj = New RegExp
With RegExpObj
  .Pattern = \"<[^>]+>\"
  .IgnoreCase = True
  .Global = True
End With
stripTags = RegExpObj.Replace(HTMLstring, \"\")
Set RegExpObj = nothing
End Function