Avatar billede dranzer Nybegynder
03. maj 2006 - 12:32 Der er 2 kommentarer

pak musik ind i mit program hjælp..

hejza. Jeg ville lige spørge er det muligt i Visual Studio 2005 at lave sådan at der kommer musik i mit program uden at der skal følge en wav fil med hele tide for at den kan afspillet musikken?

Her er min kode:

Public Class Form1

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        My.Computer.Audio.Play("C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenter\Visual Studio 2005\Projects\tester\tester\bin\Debug\test.wav", AudioPlayMode.BackgroundLoop)
    End Sub
End Class

Jeg vil nemlig gerne lave et program hvor wav filen er pakket samme med programmet så der ikke behøves at følge en wav fil med. På forhånd tak. ;o)
Avatar billede khs1a Nybegynder
03. maj 2006 - 12:58 #1
se
http://www.gotdotnet.com/team/clr/bcl/techarticles/techarticles/ResourcesFAQ/ResourcesFAQ.aspx
det er godt nok billeder de pakker med men det burde være samme princip.
Avatar billede mrbonus Novice
25. juli 2006 - 13:08 #2
Jeg har ikke prøvet med en Wave fil før, men jeg har tit gjort det med billeder, og
det er rigtig nemt, du tilføjer bare filen til dit project, under properties vælger du så:

Build Action -> Embedded Ressource

For at benytte dig af filen derefter, skriver man
New System.Drawing.Icon(Me.GetType(), "Error.ico")

Jeg har dog fundet det her til dig, som du nok kan blive inspireret af

const int SND_ASYNC = 0x1;
const int SND_MEMORY = 0x4;
Assembly myAssembly = Assembly.GetExecutingAssembly();
Stream myStream=myAssembly.GetManifestResourceStream(NameInResource);
byte[] byteWavFile = new Byte[myStream.Length];
myStream.Read(byteWavFile,0,(int)myStream.Length);
Win32API.sndPlaySound( byteWavFile , SND_ASYNC | SND_MEMORY );