Avatar billede nicklasw Nybegynder
03. maj 2006 - 11:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

tray icon opføre sig mærkeligt

Hej.
Jeg har en client/server aplication.
servern har et tray icon, men vær gang der oprettes forbindelse til servern laver den en til tray icon.
Jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvad det er, syntes det er mærkeligt.
her er min kode
SERVER:

Imports System.IO
Imports System.net
Imports System.Net.Sockets
Imports System.Threading

Public Class Form1
    Inherits System.Windows.Forms.Form

#Region " Windows Form Designer generated code "

    Public Sub New()
        MyBase.New()

        'This call is required by the Windows Form Designer.
        InitializeComponent()

        'Add any initialization after the InitializeComponent() call

    End Sub

    'Form overrides dispose to clean up the component list.
    Protected Overloads Overrides Sub Dispose(ByVal disposing As Boolean)
        If disposing Then
            If Not (components Is Nothing) Then
                components.Dispose()
            End If
        MyBase.Dispose(disposing)
    End Sub

    'Required by the Windows Form Designer
    Private components As System.ComponentModel.IContainer

    'NOTE: The following procedure is required by the Windows Form Designer
    'It can be modified using the Windows Form Designer.
    'Do not modify it using the code editor.
    Friend WithEvents noty As System.Windows.Forms.NotifyIcon
    Friend WithEvents Con As System.Windows.Forms.ContextMenu
    Friend WithEvents MenuItem1 As System.Windows.Forms.MenuItem
    Friend WithEvents SqlSelectCommand1 As System.Data.SqlClient.SqlCommand
    Friend WithEvents SqlInsertCommand1 As System.Data.SqlClient.SqlCommand
    Friend WithEvents SqlConnection1 As System.Data.SqlClient.SqlConnection
    Friend WithEvents ds As Sms_send_server.DataSet1
    Friend WithEvents ad As System.Data.SqlClient.SqlDataAdapter
    <System.Diagnostics.DebuggerStepThrough()> Private Sub InitializeComponent()
        Me.components = New System.ComponentModel.Container
        Dim resources As System.Resources.ResourceManager = New System.Resources.ResourceManager(GetType(Form1))
        Me.noty = New System.Windows.Forms.NotifyIcon(Me.components)
        Me.Con = New System.Windows.Forms.ContextMenu
        Me.MenuItem1 = New System.Windows.Forms.MenuItem
        Me.ad = New System.Data.SqlClient.SqlDataAdapter
        Me.SqlInsertCommand1 = New System.Data.SqlClient.SqlCommand
        Me.SqlConnection1 = New System.Data.SqlClient.SqlConnection
        Me.SqlSelectCommand1 = New System.Data.SqlClient.SqlCommand
        Me.ds = New Sms_send_server.DataSet1
        CType(Me.ds, System.ComponentModel.ISupportInitialize).BeginInit()
        '
        'noty
        '
        Me.noty.ContextMenu = Me.Con
        Me.noty.Icon = CType(resources.GetObject("noty.Icon"), System.Drawing.Icon)
        Me.noty.Text = "Sms Send Server"
        Me.noty.Visible = True
        '
        'Con
        '
        Me.Con.MenuItems.AddRange(New System.Windows.Forms.MenuItem() {Me.MenuItem1})
        '
        'MenuItem1
        '
        Me.MenuItem1.Index = 0
        Me.MenuItem1.Text = "Exit"
        '
        'ad
        '
        Me.ad.InsertCommand = Me.SqlInsertCommand1
        Me.ad.SelectCommand = Me.SqlSelectCommand1
        Me.ad.TableMappings.AddRange(New System.Data.Common.DataTableMapping() {New System.Data.Common.DataTableMapping("Table", "sms", New System.Data.Common.DataColumnMapping() {New System.Data.Common.DataColumnMapping("id", "id"), New System.Data.Common.DataColumnMapping("besked", "besked"), New System.Data.Common.DataColumnMapping("tlf", "tlf"), New System.Data.Common.DataColumnMapping("sendt", "sendt")})})
        '
        'SqlInsertCommand1
        '
        Me.SqlInsertCommand1.CommandText = "INSERT INTO sms(besked, tlf, sendt) VALUES (@besked, @tlf, @sendt); SELECT id, be" & _
        "sked, tlf, sendt FROM sms WHERE (id = @@IDENTITY)"
        Me.SqlInsertCommand1.Connection = Me.SqlConnection1
        Me.SqlInsertCommand1.Parameters.Add(New System.Data.SqlClient.SqlParameter("@besked", System.Data.SqlDbType.VarChar, 50, "besked"))
        Me.SqlInsertCommand1.Parameters.Add(New System.Data.SqlClient.SqlParameter("@tlf", System.Data.SqlDbType.Int, 4, "tlf"))
        Me.SqlInsertCommand1.Parameters.Add(New System.Data.SqlClient.SqlParameter("@sendt", System.Data.SqlDbType.Int, 4, "sendt"))
        '
        'SqlConnection1
        '
        Me.SqlConnection1.ConnectionString = "workstation id=""NICKLAS-PC"";packet size=4096;user id=nicklas;integrated security=" & _
        "SSPI;data source=""NICKLAS-PC"";persist security info=False;initial catalog=SmsEve" & _
        "nt"
        '
        'SqlSelectCommand1
        '
        Me.SqlSelectCommand1.CommandText = "SELECT id, besked, tlf, sendt FROM sms"
        Me.SqlSelectCommand1.Connection = Me.SqlConnection1
        '
        'ds
        '
        Me.ds.DataSetName = "DataSet1"
        Me.ds.Locale = New System.Globalization.CultureInfo("da-DK")
        '
        'Form1
        '
        Me.AutoScaleBaseSize = New System.Drawing.Size(5, 13)
        Me.ClientSize = New System.Drawing.Size(232, 257)
        Me.Name = "Form1"
        Me.ShowInTaskbar = False
        Me.Text = "Form1"
        Me.WindowState = System.Windows.Forms.FormWindowState.Minimized
        CType(Me.ds, System.ComponentModel.ISupportInitialize).EndInit()

    End Sub

#End Region

    Dim t As New Thread(AddressOf server)

    Public Sub server()
        Dim srv As New TcpListener(IPAddress.any, 2275)
        srv.Start()

        While True
            Dim cli As TcpClient = srv.AcceptTcpClient
            Dim so As New server_obj(cli)
            Dim t As New Thread(AddressOf so.run)
            t.Start()

        End While

    End Sub

    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        t.Start()
    End Sub

    Private Sub MenuItem1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MenuItem1.Click
        End
    End Sub
End Class

Class server_obj

    Dim cli As TcpClient
    Dim sr As StreamReader
    Dim sw As StreamWriter
    Dim format As String
    Dim netstring As String
    Dim form As New Form1
    Public Sub New(ByVal cli As TcpClient)
        Me.cli = cli
        sr = New StreamReader(cli.GetStream)
        sw = New StreamWriter(cli.GetStream)
    End Sub

    Public Sub run()
        format = sr.ReadLine
        If format = "req" Then
            Dim nr As Integer
            nr = sr.ReadLine
        ElseIf format = "Send" Then
            netstring = sr.ReadToEnd
            'MsgBox(netstring)
            Dim split As String() = netstring.Split(New [Char]() {";"})
            Dim besked As String = split.GetValue(0)
            Dim tlf As String = split.GetValue(1)
            Dim formular As Integer = split.GetValue(2)

            form.ds.sms.AddsmsRow(besked, tlf, 0)
            form.ad.Update(form.ds)

            If formular = 1 Then

            End If
    End Sub
End Class

Håber i kan hjælpe mig.

M.V.H Nicklas
Avatar billede nicklasw Nybegynder
04. maj 2006 - 12:39 #1
er der slet ikke nogen der kan hjælpe med med den her mærkelige fejl??
Avatar billede nicklasw Nybegynder
05. maj 2006 - 22:21 #2
lukker
Avatar billede nicklasw Nybegynder
11. juli 2006 - 14:48 #3
svar