Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2006 - 19:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Få fjernet knap ved 6 eller mindre tags

Jeg har i min tagwall valgt at kun vise de 6 nyeste tags, det vil sige at man skal trykke på et knap for at se resten, hvor så alle tags vil komme frem. Så bliver knappen skiftet ud med en hvor man kan nøjes med at se de nyeste (dvs de samme 6 som før).

Når der ikke er nogen posts i tagwallen har jeg fået knapperne til at forsvinde via:

if rs.eof then
response.write "Kontaktbogen er tom."
mode = "tom"

men den viser knapperne når jeg har 6 posts eller mindre, dette vil jeg gerne have til at forsvinde, så man igen ikke ser nogen knap der, da der jo ikke er brug for knappen.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2006 - 13:42 #1
Hejsa

- det kan sagtens lade sig gøre, selvom det måske er lidt omstændigt...

måske sådan her:

<%
strSQL = "select * from Tagwall ORDER BY dato DESC")
set rs = Conn.execute(strSQL)
if rs.EOF then
response.write "Kontaktbogen er tom - og knappen skal ikke vises"
else
do until rs.EOF
count=count+1
indhold = rs("indhold")
rs.movenext
loop
if count > 6 then
response.write "Min knap vises fordi der er mere end 6 poster at vise..."
end if
rs.close
set rs=nothing
%>
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2006 - 13:43 #2
- Men prøv at vise mig din kode som den ser ud nu... så tror jeg det er noget nemmere at forklare...

\Dan
Avatar billede rowl Nybegynder
03. maj 2006 - 21:40 #3
Hvad med:

strSQL = "select COUNT(*) from Tagwall"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
If rs("COUNT(*)") > 6 then
Response.Write "Vis din knap"
End if
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2006 - 14:32 #4
har selv fundet ud af det, har ik haft kigget herinde desværre