Avatar billede rumbassen Nybegynder
02. maj 2006 - 13:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sætte baggrunds billede på node i treeview

Jeg har kigget lidt på det treeview der er med i asp.net 2.0.
system.web.ui.webcontrols.treeview

Jeg ønsker at der bag teksten for en node kan komme et baggrunds billede når man har makeret en node.

Kan i hjælpe med det? eller måske vise mig et treeview hvor dette er muligt?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2006 - 17:40 #1
du kan gøre det på denne måde:
  <asp:TreeView ID="TreeView1"

              Runat="server">
              <SelectedNodeStyle  ImageUrl="ditbillede.jpg"/>

        </asp:TreeView>
Avatar billede rumbassen Nybegynder
02. maj 2006 - 18:20 #2
Er det ikke et billede som bliver sat ind foran teksten. Jeg kunne godt tænke mig at når man trykker på en node så kommer der et billede som baggrund, som makering af teksten.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2006 - 18:42 #3
lav et stylesheet og lav en style på denne måde:
.bgimg{background-image:"mitbillede.jpg";}

og treeview skal være på denne måde:
<asp:TreeView ID="TreeView1"

              Runat="server">
              <SelectedNodeStyle  CssClass="bgimg"/>

        </asp:TreeView>
Avatar billede rumbassen Nybegynder
02. maj 2006 - 18:49 #4
Der må være et eller andet jeg gør galt. der sker ikke noget når jeg klikker på en node
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. maj 2006 - 18:57 #5
style skal være
.bgimg{background-image:url(ditbillede.jpg);}

husk link til stylesheet
Avatar billede rumbassen Nybegynder
03. maj 2006 - 10:54 #6
Kanon nu fik jeg det hen!!! 1000 tak for det
Jeg har lige nu bare brugt at skrive i head:
<style>

    .bgimg
    {
        background-image:url(mindtime.jpg);
    }

  </style>
Hvad nu hvis jeg vil have det til at stå i en css fil skal jeg gøre no´get for at includere den?

Og lige et tillægs svar, når jeg klikker rundt på treevievet i firefox browseren så virker menupunkt nr 4 ikke. ligegyldigt om det er et underpunkt eller hvad det er. det har undret mig en del. er der nogen der kender en løsning til det?

men dr_caos bare smid et svar så får du points.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. maj 2006 - 11:09 #7
Det kan være den data som står i  4 f.eks. \- eller andre special chars.

i css filen indsætter du bare
.bgimg
    {
        background-image:url(mindtime.jpg);
    }

css filen inkluderes på denne måde.
<head runat="server">
    <link href="StyleSheet.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. maj 2006 - 11:09 #8
og np :)
Avatar billede rumbassen Nybegynder
03. maj 2006 - 12:01 #9
Jeg forstår ikke lige hvorfor det ikke virker i firefox, der er ingen special tegn eller noget.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. maj 2006 - 12:30 #10
hvordan ser titlen og evt url ud ?
Avatar billede rumbassen Nybegynder
03. maj 2006 - 16:22 #11
Nu virker det, slettede det gamle og lavede et nyt. Lige hvis jeg må spørge dig om en sidste ting?
når jeg bruger et baggrundsbillede på en node, hvordan får jeg teksten til at stå vertikalt i center? Jeg går ud fra det kan laves i css filen?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. maj 2006 - 19:42 #12
hmm det ved jeg faktisk ikke umiddelbart.
Er ikke ret god til css desværre :(
måske noget med align eller padding