Avatar billede danm Nybegynder
02. maj 2006 - 00:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bruges listview?

Hej
Hvordan bruges listview i visual basic 2005? Jeg har oprettet nogle kolonner men ved ikke hvordan jeg putter data i dem..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. maj 2006 - 01:20 #1
Jeg plejer at gøre sådan i C#:

Listview-controllen hedder "ListView1" og indeholder 3 kolonner:

string[] data = { "hej", "med", "dig" };

ListViewItem lvi = new ListViewItem(data);

ListView1.Items.Add(lvi);

Forklaring:
- Opret en string-array (string[]) kaldet "data" (du kan kalde den hvad som helst)
- Opret et ListViewItem kaldet "lvi" (du kan kalde det hvad du vil)
- Tilføj ListViewItem'et ("lvi" eller hvad du har kaldt det) til ListView1-controllen

Hvis du ikke vil bruge denne metode, skal du tilføje et Item. Derefter kan du tilføje Subitems.

Jeg mener bare, at det er nemmere at bruge string[]..

I VB.Net er det nok meget ligende det i C#.

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. maj 2006 - 01:23 #2
Husk at vælge "Details" i "View" i "Properties"-vinduet, når du har valgt/markeret ListView1.. Ellers vises kolonnerne ikke..

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. maj 2006 - 01:30 #3
Jeg har lavet et eksempel i VB.Net, 2005:

        Dim tekst(2) As String
        tekst(0) = "hej"
        tekst(1) = "med"
        tekst(2) = "dig"

        Dim lvi As ListViewItem
        lvi = New ListViewItem(tekst)
        ListView1.Items.Add(lvi)

Værdier:
ListView-komponenten hedder: ListView1
ListView1.View: Details

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. maj 2006 - 01:35 #4
Måske synes du at det her er nemmere (Jeg har kopieret hele "Form1.vB"):

Imports System.Text.RegularExpressions

Public Class Form1

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

        Dim tekst As String() = Regex.Split("Hej med dig", " ") ' splitter/deler sætningen op ved " " (mellemrum)

        Dim lvi As ListViewItem
        lvi = New ListViewItem(tekst)
        ListView1.Items.Add(lvi)

    End Sub
End Class

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. maj 2006 - 01:36 #5
02/05-2006 01:35:47 har jeg fundet her: http://www.devx.com/tips/Tip/16279

/theSurfer
Avatar billede danm Nybegynder
02. maj 2006 - 12:41 #6
Tak for det detaljerede svar. Det skulle være til at finde ud ad.

Jeg er åbenbart ikke den eneste der sidder sent oppe foran computeren.. (o=
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. maj 2006 - 12:47 #7
Det er først "sent", når det er middag næste dag.. ;-)

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. maj 2006 - 12:48 #8
..og takker for points.. :-)

/theSurfer