Avatar billede montesa Nybegynder
01. maj 2006 - 20:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med kontaktformular

Hejsa

Jeg er ved at lave et website for en bekendt. Og jeg er stødt ind i problemer med at lave en kontaktformular:

http://fokus-danmark.dk/kontakt.html

Når formularen udfyldes og klikkes på send, så redirektes der til "fejl - vi beklager siden", og mailen bliver ikke genereret.

Siden er hosted hos danskewww og de har lavet nedenstående vejledning til at oprette en mailform hos dem:

http://danskewww.com/Default.asp?language=da&main=/da/support/mailform/index.asp

Er der nogen som har et bud på hvad jeg har lavet forkert?

Mvh. Trine
Avatar billede apo Praktikant
01. maj 2006 - 20:29 #1
Prøv at rette denne linje:

<input type="hidden" name=" AFSENDER-E-MAIL-ADRESSE" value="info@fokus-danmark.dk" />

til denne:

<input type="hidden" name="From" value="info@fokus-danmark.dk">
Avatar billede montesa Nybegynder
01. maj 2006 - 20:39 #2
Hjælper desværre ikke :-(((

Andre forslag?

/Trine
Avatar billede apo Praktikant
01. maj 2006 - 20:44 #3
Prøv også at tilføje denne linje:

<input type="hidden" name="FeltNavne" value="1">
Avatar billede montesa Nybegynder
01. maj 2006 - 20:52 #4
Virker heller ikke, men...

Linie 8 (FeltNavne):
Denne linie skal tilrettes. Udskift UDFYLDES MED 0 ELLER 1 med enten 0 eller 1
Hvis De angiver 0 sendes feltnavnene ikke med i meddelelsen.
Hvis De angiver 1 sendes feltnavnene med i meddelelsen.

<input type="hidden" name="FeltNavne" value="1">

Hvordan omsætter jeg den linie til synlige felter, hvor det indtastede indhold kan sendes med i filen, når den står til "hidden" og "value="1"?
Avatar billede apo Praktikant
01. maj 2006 - 20:54 #5
Sådan: <input type="text" name="FeltNavne" value="1">

... Men det burde ikke have noget at sige.
Avatar billede apo Praktikant
01. maj 2006 - 20:59 #6
Du kan også bruge et par radio-buttons til at vælge om indholdet skal sendes med:

<input type="radio" id="radio1" name="FeltNavne" value="1" checked><label for="radio1">Medsend indhold</label><input type="radio" id="radio0" name="FeltNavne" value="0"><label for="radio0">Medsend intet</label>
Avatar billede montesa Nybegynder
01. maj 2006 - 21:06 #7
Uden at jeg kan se hvad det skulle afhjælpe, så er det forsøgt - uden held.

Kender du nogen som benytter danskewww, og som har en kontaktformular som virker?
Avatar billede apo Praktikant
01. maj 2006 - 21:19 #8
[Uden at jeg kan se hvad det skulle afhjælpe, så er det forsøgt - uden held.]
Du spurgte selv om man kunne om man kunne omsætte lijen til synlige felter - et par radiobuttons er bedst til at skifte mellem to valg.

Jeg kender ingen, der bruger danskewww. Prøv evt. at kontakte deres support for hjælp til at få kontaktformularen til at virke (Jeg har ikke flere forslag).

I øvrigt mener jeg at den måde, danskewww afvikler kontaktformularen på ikke er hverken videre brugervenlig eller sikker:

Både din adgangskode til mailformularen og din mailadresse kan ses blot ved at se på sidens kildekode. Især det sidste er ikke ønskværdigt da det giver skumle mailsniffers mulighed for at høste din mailadresse, og derefter bombardere dig med spammails og andet skidt.

Det tyder ikke på at danskewww tager hverken kundernes sikkerhed eller kundernes ret til ikke at modtage spam alvorligt.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
01. maj 2006 - 21:20 #9
Prøv at sjekke at du har angivet korrekt Password i linjen :

<input type="hidden" name="Password" value="8c9aef39acba438c6870b6ecc933ec80" />

Og lav evt. også navnet for dit text field "By" om til "Byy"

hvis det ikke virker, så kan der næsten kun være en fejl på deres server!?
Avatar billede montesa Nybegynder
01. maj 2006 - 21:25 #10
Har tjekket password igen og igen...

"BYY" hjalp heller ikke....

Jeg tager fat i danskewww - fortsættelse følger!

Tak for indsatsen!
Avatar billede bojohansen Nybegynder
01. maj 2006 - 21:59 #11
danskewww ser jo egentligt ganske fornuftige ud sånt iht. service tilbud vs. pris.
Måske man skulle flytte sin lejeplads til dem.

De har Dimac w3 JMail (SMTP og POP3) installert, du burde bruge det istedetfor.....hvis du ellers har tid og lyst til at bruge ServerSide script
http://danskewww.com/Default.asp?language=da&main=/da/support/index.asp
Avatar billede montesa Nybegynder
01. maj 2006 - 22:30 #12
Jeg høre lige om de har en kommentar til ovenstående - ellers bliver jeg vel nød til at kaste mig over det.

Normalt har de en ganske fornuftig service, så det har de forhåbentligt også denne gang.
Avatar billede montesa Nybegynder
06. maj 2006 - 00:27 #13
Det var "FromName" som manglede - og det var danskewww som hjalp med fejlfindingen.

Så jeg kan kun anbefale danskewww.com - til den pris er servicen bedre end man kunne forvente :-)

Jeg afslutter her....