Avatar billede peleiden Nybegynder
01. maj 2006 - 08:54 Der er 2 kommentarer

rollestyring i en winform

Hej

Jeg er i gang med en winform application og vil gerne chekke hvorvidt en person som er logget på windows har adgang til min application.

Jeg vil derfor gerne kunne chekke om den person der er logget på windows er medlem af en ADgruppe eller ej.

Jeg kan ikke lige finde ud af om det er Principals jeg skal  bruge for at lave dette?

Mvh. Peleiden
Avatar billede spif2001 Nybegynder
01. maj 2006 - 09:10 #1
Prøv det her:

using System.Security.Principal;
...
bool IsAnAdministrator ()
{
  WindowsIdentity  identity = WindowsIdentity.GetCurrent();
  WindowsPrincipal principal = new WindowsPrincipal (identity);
  return principal.IsInRole (WindowsBuiltInRole.Administrator);
}
Avatar billede spif2001 Nybegynder
01. maj 2006 - 14:44 #2
Her er et svar, hvis det virkede for dig.