Avatar billede frydenholm Nybegynder
30. april 2006 - 22:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

LastError på customErrorPage

Hej

Jeg har lavet en customErrorPage som skal vise en pæn fejlmeddelelse til brugeren samtidig med at den sidst kendte fejl sendes i en mail til mig.

Jeg har rettet i Global.asax.cs i metoden vedr. fejl.
Her forsøger jeg at bruge samme fremgangsmåde som beskrevet i denne artikel
http://www.codeproject.com/aspnet/JcGlobalErrorHandling.asp
og det virker også fint nok - men kun når jeg kører lokalt på min maskine.

Så snart jeg uploader til mit webhotel, så er LastError exception null på min fejlside.

Jeg har også prøvet at gemme lastError sådan her:
Application["LastError"] = LastError;

Det virker også fint på min maskine, men giver også kun null på fejlsiden når det kører på webhotellet.

Nogen bud på hvad der kan være galt!?
Avatar billede snepnet Nybegynder
30. april 2006 - 23:04 #1
har du identiske konfigurationsfiler?
mvh
Avatar billede frydenholm Nybegynder
30. april 2006 - 23:26 #2
Næsten identiske - der er lidt med stien til fejlsiden.

På mit webhotel ligger applikationen således www.domæne.dk/testapp/default.aspx
Men bin-mappen ligger i roden af mit hotel - det er også der web.config er placeret, så den henviser til min errorpage sådan her: defaultRedirect="testapp/errorPage.aspx"

På local-host henvises der bare til den dom defaultRedirect="errorPage.aspx".

Jeg har tidligere haft andre små test applikationer i hver deres mappe www.domæne.dk/testapp1/ osv

mens alle dll filer har været placeret i bin-mappen i roden af mit webhotel.
web.config er også placeret i roden af mit domæne.
Dvs. min filstruktur på mit webhotel ser således ud

mitdomæne
  web.config
  bin (dir med dll til testapp)
  testapp (dir med alle aspx sider inkl. errorpage)

Kan det være sådan noget der giver problemer?
Avatar billede snepnet Nybegynder
30. april 2006 - 23:36 #3
mmm... det kunne måske være ... har du prøvet om det går hvis det ligger i root?
mvh
Avatar billede frydenholm Nybegynder
01. maj 2006 - 21:04 #4
Beklager den lidt lange svartid...

Nu har jeg prøvet at ligge det i root, men det gør ikke nogen forskel.
Kan det være fordi den aldrig kører min kode i Global.asax.cs? Altså der hvor jeg forsøger at sætte fejlen så den efterfølgende kan hentes fra fejlsiden.

Jeg overvejer at se om jeg kan få log4Net sat op - og så evt. logge hvad der sker i den metode (for at se om den overhovedet bliver udført). Men det er jeg ikke nået til endnu.

Hvis den Global er for hele webserveren, så kan det jo være mine ændringer slet ikke bliver brugt på mit webhotel pga. en eller anden opsætning hos udbyderen!?
Eller burde det ikke have indflydelse?
Avatar billede frydenholm Nybegynder
31. maj 2006 - 22:37 #5
Det var ikke mange bud der kom på problemstillingen.

Jeg har nu haft mulighed for at teste samme applikation på et andet webhotel, og her kommer lastError fint med i den mail jeg sender.

Min konklusion er derfor at der må være noget galt med opsætningen hos min webhotel-udbyder - og nærmere er jeg ikke kommet det.
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. juni 2006 - 23:54 #6
Jamen dog ... Ja her har godt nok været lidt dødt :o) - beklager.... Har være lidt uopmærksom... Tror dog ikke jeg nogensinde ville have gættet på at det ville ændre sig med en host-ændring :o)
Mvh