Avatar billede alsvik Nybegynder
29. april 2006 - 14:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Visning af specielle Elementer med attributter i XSL

Først lidt info:
Min XML ser således ud:

<COMM_SITUATION ID="1">
<DETAILS>
<DATE format="DD-MM-YEAR">
<DATE_COMM>01-01-2006</DATE_COMM>
<DATE_RATED>01-02-2006</DATE_RATED>
</DATE>
<FILENAME>09012da680035daa_16x9_bb.avi</FILENAME>
<PUBLISHER ID="1.000">BBC HardTalk</PUBLISHER>
<TYPE ID="2.000">Interview</TYPE>
<TOPIC ID="3.000">Mohammed Cartoon Case</TOPIC>
<PARTICIPANTS>
<SPEAKER ID="0" name="Flemming Rose"/>
<SPEAKER ID="1" name="Abu Laban"/>
<SPEAKER ID="2" name="Hardtalk, Interviewer"/>
</PARTICIPANTS>
</DETAILS>
<TIMED_EVENTS>
<DATA>
<TIME format="HH.MM.SS.MS" start="00:00:00.00" stop="00:00:04.12"/>
<VIDEO>
<SPEAKER ID="0">Legs crossed</SPEAKER>
</VIDEO>
<AUDIO>
<SPEAKER ID="0">I think it would be very unfortunate</SPEAKER>
</AUDIO>
</DATA>
  <DATA>
  ...
  </DATA>
</TIMED_EVENTS>
</COMM_SITUATION>

<COMM_SITUATION ID="2">... osv.

Hvordan får jeg vist name på SPEAKER's fra en speciel COMM_SITUATIION ID?

Her er min XSL:

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform" xmlns:a="http://alsvik.dk/comm" exclude-result-prefixes="NonHtml a" xmlns:NonHtml="http://www.progress.com/StylusStudio/NonHtml">
    <xsl:output method="html" indent="yes"/>
    <xsl:template match="/">
    <html><head/>
        <body>
            <p align="left">
                <strong>Communication ID: </strong>
                <xsl:value-of select="a:ROOT_COMM/a:COMM_SITUATION/@ID"/>
            </p>
            <p align="left">
                <strong>Comm. Filename: </strong>
                <xsl:value-of select="a:ROOT_COMM/a:COMM_SITUATION/a:DETAILS/a:FILENAME"/>
            </p>
            <p align="left">
                <strong>Date: </strong>
                <xsl:value-of select="a:ROOT_COMM/a:COMM_SITUATION/a:DETAILS/a:DATE/a:DATE_COMM"/>
            </p>
            <p align="left">
                <strong>Date of rating: </strong>
                <xsl:value-of select="a:ROOT_COMM/a:COMM_SITUATION/a:DETAILS/a:DATE/a:DATE_RATED"/>
            </p>
            <p align="left">
                <strong>Publisher: </strong>
                <xsl:value-of select="a:ROOT_COMM/a:COMM_SITUATION/a:DETAILS/a:PUBLISHER"/> -
                <xsl:value-of select="a:ROOT_COMM/a:COMM_SITUATION/a:DETAILS/a:PUBLISHER/@ID"/>
            </p>
            <p align="left">
                <strong>Type: </strong>
                <xsl:value-of select="a:ROOT_COMM/a:COMM_SITUATION/a:DETAILS/a:TYPE"/> -
                <xsl:value-of select="a:ROOT_COMM/a:COMM_SITUATION/a:DETAILS/a:TYPE/@ID"/>
            </p>
            <p align="left">
                <strong>Topic: </strong>
                <xsl:value-of select="a:ROOT_COMM/a:COMM_SITUATION/a:DETAILS/a:TOPIC"/> -
                <xsl:value-of select="a:ROOT_COMM/a:COMM_SITUATION/a:DETAILS/a:TOPIC/@ID"/>
            </p>
            <p align="left">
                <strong>Participants: </strong>
            </p>
        </body>
    </html>
</xsl:template>
</xsl:stylesheet>

Problemet ligger i Participants (nederst i XSL), hvor jeg gerne vil have vist de SPEAKER/@name som ligger under en given COMM_SITUATION@ID
Og hvordan sikrer jeg mig at det der bliver vist er fra den rigtige COMM_SITUATION@ID?!

Håber virkelig nogen kan hjælpe mig!?
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2006 - 10:00 #1
- Check lige min kommentar på dit andet spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/706477

Er det ikke noget i den stil du gerne vil?

/CS
Avatar billede alsvik Nybegynder
08. maj 2006 - 11:42 #2
Tak for hjælpen!