Avatar billede shrek2 Nybegynder
27. april 2006 - 21:34 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Flash afspilning i *.html dokument?

Hvordan får jeg en *.swf afspillet i et html dokument? Jeg kan ikke få det til at virke og heller ikke uden IE blokering.

<object  codebase="http://www.macromedia.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" width="xxx" height="xxx">
<param name="src" value=".mobilpit.swf">
<param name="quality" value="high">
<param name="bgcolor" value="#CCCC00">
<embed src=".swf" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="xxx" height="xxx" quality="high" bgcolor="#CCCC00">
</embed>
</object>

Hvad gør jeg galt?

Shrek2
Avatar billede innercitydk Nybegynder
28. april 2006 - 00:03 #1
<param name="src" value=".mobilpit.swf">

skal være path til din swf fil. Du har lavet et punktum foran navnet. Det må der ikke være:

<param name="src" value="mobilpit.swf">

samme i denne linie:

<embed src="mobilpit.swf" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="xxx" height="xxx" quality="high" bgcolor="#CCCC00">

Vh
Avatar billede innercitydk Nybegynder
28. april 2006 - 00:04 #2
Glemte lige hvis din flash fil ikke ligger i roden, men f.eks i en undermappe skal det være:

<param name="src" value="undermappe/mobilpit.swf">

samme i denne linie:

<embed src="undermappe/mobilpit.swf" pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="xxx" height="xxx" quality="high" bgcolor="#CCCC00">
Avatar billede innercitydk Nybegynder
28. april 2006 - 00:07 #3
Hvis det ikke virker, har ikke nærstuderet resten af opsætningen, så prøv det her:

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="650" height="200">
  <param name="movie" value="mobilpit.swf" />
  <param name="quality" value="high" />
  <embed src="mobilpit.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="650" height="200"></embed>
</object>

//HUSK AT WIDTH OG HEIGHT IKKE MÅ VÆRE "XXX"
Avatar billede shrek2 Nybegynder
28. april 2006 - 15:38 #4
Jeg siger mange tak :) Har fået det til at virke nu.
60 point til innercitydk
Avatar billede shrek2 Nybegynder
28. april 2006 - 15:42 #5
innercitydk: Hvordan giver jeg dig 60 point?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
28. april 2006 - 18:33 #6
Jeg laver et svar, derefter markerer du mit navn nederst og trykker på accepter..

Godt det virker nu..

Vh
Avatar billede shrek2 Nybegynder
28. april 2006 - 19:59 #7
innercitydk: Jeg har trykket på accepter nu.

Endnu engang tak.

Mvh.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
28. april 2006 - 23:09 #8
Det var så lidt :)
Avatar billede shrek2 Nybegynder
03. maj 2006 - 10:21 #9
Kan man lave det sådan at man med et museclick på flashen ryger ind på en bestemt hjemmeside?
Hvilken kode og hvor skal det sættes ind?