Avatar billede dragonbook Nybegynder
26. april 2006 - 20:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overvåg trafik gennem min computer

Jeg har en computer der deler sin internetforbindelse, så en anden computer kan komme på nettet gennem den.

Spm:
Kan jeg på nogen måde overvåge hvilke sider der besøges på nettet via den anden computer og evt. hvilke programmer der går på nettet fra den anden computer?

Nogle der kender et program til dette! MEGET gerne freeware
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. april 2006 - 21:16 #1
hmmm du kan altid sniffe f.eks. med programmet Ethereal. men den giver dig ikke oplysningerne sådan direkte, du skal selv uddrage dem af den sniffede data, eller lave et script der behandler data så du får præsenteret data sådan som du ønsker.

Alternativt tror jeg at du kan opnå det du vil ved at sætte din maskine op som proxy f.eks. med ISA og så køre den anden maskine gennem proxyen. ISA er ikke freware og jeg ved ikke om der findes freeware til windows, det findes til linux
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. april 2006 - 21:17 #2
Måske kan du bruge denne, men jeg kender den ikke

http://www.youngzsoft.net/ccproxy/proxy-server-download.htm
Avatar billede brian_josefsen Nybegynder
15. august 2006 - 00:02 #3
Det er ikke til at se om det er Internet explorer eller firefox der besøger en hjemmeside, men hvilken server de kontakter, og alt andet netværkstrafik f.eks. mail og IM, p2p m.m. kan du se med ntop www.ntop.org. Det er et open source project i top klasse med mange års udvikling. Det er gratis, windows udgaven er dog begrænset til en vis mængde trafik hvis ikke man donerer et par $$ og det er det værd. Hvis du kun er interesseret i at se hvilke hjemmesider der besøges, så installer en proxy server og sæt klienterne til at bruge den.

apache webserveren der serverer langt over halvdelen af alle hjemmesider på nettet har et proxy server modul mod_proxy, det er kvit og frit helt og aldeles gratis.

En kombi af ntop og apache+mod_proxyså er du totalt net diktatoren derhjemme.
Avatar billede dragonbook Nybegynder
18. august 2006 - 18:43 #4
Ja er spørgsmålet åben længe nok, kommer der tit en forbi der lige har svare.

Tak herfra!
Avatar billede brian_josefsen Nybegynder
20. august 2006 - 14:01 #5
Så det er svar nok for dig eller hvordan ?
Avatar billede brian_josefsen Nybegynder
20. august 2006 - 14:01 #6
Oh, den gik først lige igennem her, tak for point.