Avatar billede netro Nybegynder
25. april 2006 - 16:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

string to uniqueidentifier

Hvordan kan jeg i en SP assigne til en uniqueidentifier?

ALTER PROCEDURE dbo.MyProc
(
@MyGuid uniqueidentifier = 'c86ad6c4-d64b-47c1-a64f-c74fb37ef35b'
)

- giver fejlen: "Conversion failed when converting from a character string to uniqueidentifier."
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2006 - 00:33 #1
mystisk

1> declare @x as uniqueidentifier
2> set @x = 'c86ad6c4-d64b-47c1-a64f-c74fb37ef35b'
3> select @x
4> go

------------------------------------
C86AD6C4-D64B-47C1-A64F-C74FB37EF35B

(1 row affected)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2006 - 00:34 #2
hvilken version af SQLServer ?

og ser den SP virkeligt sådan ud ?
Avatar billede netro Nybegynder
26. april 2006 - 02:48 #3
Jeg kan også godt få det til at virke på den måde, du beskriver - men ikke hvis det skal stå i selve parameterlisten (som vist).

Det er 2005.

Parameteren "MyGuid" kan anvendes til søgning på en fremmednøgle. Denne nøgle kan godt være null, og her skal der være mulighed for, at man både kan søge på null, en given værdi og helt ignorere nøglen. Sætter jeg "MyGuid" til null som standard, ved jeg således ikke, om der vitterligt ønskes en søgning på null, eller nøglen blot skal ignoreres. Forstår du?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2006 - 03:07 #4
aha

det virker i assignment, men ikke som default value for et argument i en SP
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2006 - 03:08 #5
(du husker at felt=NULL returnerer false selvom felt indeholder NULL ikke ?)
Avatar billede netro Nybegynder
26. april 2006 - 12:22 #6
Jo, jeg tester med:

Fld = @MyGuid OR (Fld IS NULL AND @MyGuid IS NULL)
Avatar billede netro Nybegynder
25. maj 2006 - 02:37 #7
Det kan man vist bare ikke. Jeg har tilføjet en ekstra parameter, som jeg kan bruge til at styre, hvad der skal ske. Men tak for din tid.