Avatar billede lotze Nybegynder
24. april 2006 - 23:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Connection string til MSSQL 2005

Jeg kan simplethen ikke få forbindelse til databasen. Jeg kører ASP.NET og bruger MSSQL 2005. Men min connection string vil ikke godtage. Har også prøvet med en ODBC connection string.

using System.Data.OleDb;

sConnection = "Provider=SQLOLEDB;Data Source=HENRIK-D960D2AE;Initial Catalog=Monetos;UserId=Henrik;Password=alfa2608;";

        OleDbConnection dbConn;
        dbConn = new OleDbConnection(sConnection);
        dbConn.Open();
Avatar billede hmortensen Nybegynder
25. april 2006 - 00:02 #1
Du kan finde connection strings her:
http://www.connectionstrings.com/

Du bør bruge Sql i stedet for OleDb.
Avatar billede lotze Nybegynder
25. april 2006 - 00:04 #2
har prøvet, virker ikke
Avatar billede lotze Nybegynder
25. april 2006 - 00:11 #3
Login failed for user 'henrik'. The user is not associated with a trusted SQL Server connection.
Avatar billede jokkejensen Novice
25. april 2006 - 00:49 #4
den virker da vist fint :)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. april 2006 - 02:52 #5
SqlConnection con = new SqlConnection("server=DINPC;Integrated Security=SSPI;database=dindatabase");

og ASPNET (eller hvad konto dit ASP.NET script nu kører under) skal
været oprettet i SQLServer

SP_GRANTLOGIN 'DINPC\ASPNET'
GO
USE dindatabase
GO
SP_GRANTDBACCESS 'DINPC\ASPNET','ASPNET'
GO

og så evt. nogle GRANT for at give specifik adgang til tabeller
Avatar billede lotze Nybegynder
25. april 2006 - 17:51 #6
jeg får fejlen

"Login failed for user 'henrik'. The user is not associated with a trusted SQL Server connection."

Jeg bruger Microsoft server SQL  Management studio express, men kender den ikke særligt godt til præsist at kunne sige hvor problemet ligger. Har oprettet henrik som bruger på den pågældende database men det er ikke nok.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. april 2006 - 17:54 #7
Har du oprettet baade login paa server og user i database ?
Avatar billede lotze Nybegynder
25. april 2006 - 18:05 #8
fandt fejlen.

http://support.microsoft.com/kb/555332/en-us

skriv et svar du vil have point.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. april 2006 - 19:13 #9
normalt anbefaler man Windows security fremfor SQLServer security

men naar ikke du har brugt min loesning skal jeg ikke have nogle point