Avatar billede kingguro.dk Nybegynder
24. april 2006 - 15:44 Der er 15 kommentarer

Egen look and feel i combobox

Jeg skal implementere en ComboBox som har selv helt egen look and feel. Den skal have lidt runde hjørner, anden baggrundsfarve osv.
Mit spørgsmål er om man på nogen måde kan override grafikken på en standard combobox og selv tegne alle elementer, og stadig besidde den funktionalitet som findes i en combo box?
Avatar billede ladyhawke Novice
24. april 2006 - 15:50 #1
mon ikke du så er ude i noget Custom Control, hvor du nedarver fra drop down list (hvis det er den du benytter) og så overrider OnPaint?
Avatar billede kingguro.dk Nybegynder
24. april 2006 - 15:58 #2
Drop down list? Hvad er det for et komponent i .NET?
Avatar billede kingguro.dk Nybegynder
24. april 2006 - 15:59 #3
Det er winforms jeg arbejder med..
Avatar billede ladyhawke Novice
24. april 2006 - 16:03 #4
det svarer til en ComboBox barre for web i stedet, du skulle kunne nedarve fra ComboBox
Avatar billede kingguro.dk Nybegynder
24. april 2006 - 16:10 #5
Hmm. kigger lige lidt mere på det. Vender tilbage ;)
Avatar billede kingguro.dk Nybegynder
24. april 2006 - 16:31 #6
Jeg kan sagtens ændre udseende af elementerne i selve dropdown listen, samt baggrund. Det som jeg ikke kan ændre på et combo boksens ramme-udseende og udseende på knappen osv.?
Avatar billede ladyhawke Novice
24. april 2006 - 16:40 #7
Jeg er ikke så meget inde i en combobox så jeg ved hvordan den tegnes, men har du prøvet at override OnPaint og se om ikke kontrollen bliver usynlig?
Avatar billede kingguro.dk Nybegynder
24. april 2006 - 16:42 #8
Det gør den nemlig ikke.. Det var også det som forvirrede mig?!
Avatar billede ladyhawke Novice
24. april 2006 - 20:15 #9
måske du kan bruge noget herfra: http://www.codeproject.com/useritems/IconComboBox.asp
Avatar billede ladyhawke Novice
24. april 2006 - 20:16 #10
Avatar billede kingguro.dk Nybegynder
24. april 2006 - 20:54 #12
Jeg har været inde på alle de link. Fælles er at de alle sammen kun tegner indholdet som man kan vælge ikke selve rammen!
Avatar billede tuxic Nybegynder
24. april 2006 - 21:06 #13
Jeg tvilver på at at det kan lade sig gøre. Det er jo en standard windowscontrol, jeg vil tro den følger hvad brugeren har valgt. Mit bud er at du må lave din egen kontrol.
Avatar billede ladyhawke Novice
25. april 2006 - 10:34 #14
mine links var et bud på hvad/hvor meget man kan customisere en ComboBox og jeg tror tuxic har ret: hvis ikke det er nok, så må du bygge din kontrol helt fra bunden og selv tegne/definere alt...

Du kan dog lade dig inspirere af de links jeg lagde, for de ting der implementeresd dér skal du også have med, foruden at du vil tegne rammen.

Der findes måske en løsning du kan bruge online, men den koster sikkert en del...
Avatar billede kingguro.dk Nybegynder
28. april 2006 - 13:41 #15
Så er jeg tilbage. Jeg har stadig ikke løst mit oprindelige problem.
Men nu forsøget jeg på en anden måde. ved at opbygge en combobox ud fra en listbox en form til når der er drop down. Men det med at visualisere det vha. en form virker lidt overkill. Er der nogle der har en ide til en mere korrekt fremgangs måde?