Avatar billede mikie Nybegynder
21. april 2006 - 23:23 Der er 14 kommentarer

Formater C-drev

Jeg har lidt problemer med en PC der er installeret med XP-pro SP2. Det startede egentlig med gentagne problemer i Word og Excell.

Alle opdateringer er gennemført i både xp og office, intet hjælper og jeg er nu kommet dertil at vi må instalere fra bunden.

Men hvordan er det lige man får lov at formatere C, jeg kan jo ikke gøre det fra stifinderen.

mvh
Mikie
Avatar billede levithan Nybegynder
21. april 2006 - 23:29 #1
det kan du gøre fra din XP cdrom under instalation.'

husk at gemme dine ting via backup
Avatar billede nesdunk Nybegynder
21. april 2006 - 23:31 #2
består fejlen eventuelt i at den fryser når du skal gemme?? Og du kan ikke taste nye web adresser ind i explorer... ??

http://www.eksperten.dk/spm/704280 ... ligesom det?

løsning: http://support.microsoft.com/kb/918165

/Nesdunk
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
21. april 2006 - 23:33 #3
Hvis det er i Word og Excel du har oplevet problemerne, så bør du da først og fremmest re-installere Office pakken inden du begynder at formatere drevet helt og geninstallere Win XP.

Hvis du endelig alligevel ønsker at lave en fuld re-installation, så skal du have fat i en Boot disk, og formatere herfra.

Du kan finde en på nettet under Bootdisk.com eller lignende sider.
Avatar billede mikie Nybegynder
21. april 2006 - 23:38 #4
Skulle måske give office endnu en shance. Skal den også uninstalles via CD´en ?
Avatar billede nesdunk Nybegynder
21. april 2006 - 23:41 #5
hvad er fejlen mere specifikt??

Hvis det er, som skrevet, med at den fryser når du vil gemme i enten word, excel eller outlook, så skyldes det en fejl i en sikkerheds opdatering som microsoft har frigivet sidste tirsdag ... link til løsning i mit svar ....
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
21. april 2006 - 23:45 #6
Jeg mener du kan gøre det fra Tilføj / fjern programmer, og så installere igen fra CD bagefter
Avatar billede mikie Nybegynder
21. april 2006 - 23:46 #7
til nesdunk

Det kunne godt have været den fejl du omtaler. I word kommer den hele tiden med at word ikke blev lukket korrekt og om man vil åbne i fejlikret tilstand men lige lidt hjælper det. I excell er der tale om en fil der ikke kan læses/åbnes på dennne PC men godt på andre. Samtidig er der pludselig opstået problemer med at printe til en netværksprinter der ellers tidliger har fungereet fint.

Så der er sådan flere småting, det var defor jeg overvejede en total reinstall.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
21. april 2006 - 23:57 #8
mikie:  Husk at få lukket alle dine 13 åbne spørgsmål...!
Avatar billede mikie Nybegynder
22. april 2006 - 00:45 #9
Hej Bo

Jeg kan jo ikke så godt lukke dem, når der ikke er et svar men kun kommentarer. Skal jeg svare mig aelv eller hyr. Alle der har sendt et svar er accepteret.

Hvordan lukke man ellers ?

Mikie
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2006 - 00:47 #10
Hvis en kommentar var løsningen på dit problem, beder du vedkommende om at svare.
Er der ikke en løsning på dit problem, skriver du hvad løsningen var som et svar og accepterer eget svar.
Avatar billede mikie Nybegynder
22. april 2006 - 01:04 #11
Til nesdunk

Jeg har været inde og studere den artikel du henviser til. Men jeg kan ikke se at det nævnte program: Verclsid.exe skulle være aktivt i taskmgr, så det er vel næppe det der volder kvaler eller hyr ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2006 - 09:56 #12
Avatar billede hcma Novice
22. april 2006 - 10:38 #13
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar  (nederst)

Hvis du vil lave en total re-install booter du op på din XP-cd og følger f.eks. denne vejledning:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
eller denne:
http://www.helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
06. december 2006 - 15:03 #14
Lukkes ??