Avatar billede sbay Nybegynder
20. april 2006 - 10:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere sites på en apache

Hejsa

Jeg er ved at sætte virtual hosts op på min apache, men Transfer Logs setting driller.

jeg har bl.a prøvet med den her:
TransferLog /apache/logs/access.log

Men bliver ved med at få en fejl, om at filen ikke kan åbnes eller findes! Hvad er den korrekte sti for de to virtual hosts Transferlog? Og skal jeg oprette noget manuelt?
Avatar billede sbay Nybegynder
20. april 2006 - 12:49 #1
Nu har jeg udkommenteret logs... Men kan ikke få selve siderne til at virke! Nogle kommentarer til mine virtual hosts?

<VirtualHost www.mlecznypuchar.pl>
DocumentRoot c:/Program%20Files/Apache%20Group/apache/htdocs/mlecznypuchar/
ServerName mlecznypuchar.pl
ServerAlias www.mlecznypuchar.pl
#TransferLog /logs/mlecznypuchar_access.log
#ErrorLog /home/logs/error.log
ServerAdmin sba@elopak.dk
DirectoryIndex index.html index.cgi
</VirtualHost>

<VirtualHost www.mlekowszkole.pl>
DocumentRoot c:/Program%20Files/Apache%20Group/apache/htdocs/mlekowszkole/
ServerName mlekowszkole.pl
ServerAlias www.mlekowszkole.pl
#TransferLog c:/Program Files/Apache Group/apache/logs/mlekowszkole.pl/access.log
#ErrorLog /log/xxx/xxx/yyyy/nødvendig/error.log
ServerAdmin sba@elopak.dk
DirectoryIndex index.php index.html index2.php
</VirtualHost>
Avatar billede sbay Nybegynder
20. april 2006 - 13:03 #2
Jeg bliver ved med at få denne fejl når jeg forsøger at vise www.mlekowszkole.pl

File does not exist: c:/program files/apache group/apache/htdocs/index2.php

Hvorfor vil den ikke vise filer fra det bibliotek jeg har skrevet?
Avatar billede sbay Nybegynder
20. april 2006 - 14:05 #3
åhhh ha... hvor noget skrammel!

Når jeg laver den sådan her virker første virtual host, men nummer to siger i loggen at den ikke kan finde dens index.htm, og det er klart da den jo ligger i et andet bibliotek!

<VirtualHost *>
DocumentRoot "c:/program files/apache group/apache/htdocs/mlecznypuchar"
ServerName www.mlecznypuchar.pl:81/index.html
ServerAlias mlecznypuchar.pl
#TransferLog /logs/mlecznypuchar_access.log
#ErrorLog /home/logs/error.log
#ServerAdmin sba@elopak.dk
#DirectoryIndex index.html index.cgi
</VirtualHost>

<VirtualHost *>
DocumentRoot "c:/program files/apache group/apache/htdocs/mlekowszkole"
ServerName www.mlekowszkole.pl
#ServerAlias www.mlekowszkole.pl
#TransferLog apache/logs/mlekowszkole.pl/access.log
#ErrorLog /log/xxx/xxx/yyyy/nødvendig/error.log
ServerAdmin sba@elopak.dk
#DirectoryIndex index.php index.html index2.php
</VirtualHost>

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede showsource Seniormester
21. april 2006 - 11:38 #4
hmm, du skal ikke ha "index.html" med i ServerName
Og hvorfor port 81? (skal heller ikke med i ServerName)
Avatar billede sbay Nybegynder
21. april 2006 - 13:19 #5
Jeg videredirigerer fra en DOMINO webserver som kører på port 80! Derfor skal den videre til port 81! Fik det til at virke ved at tilføje:

NameVirtualHost xxx.xxx.xxx.xxx