Avatar billede cermitto Nybegynder
19. april 2006 - 23:36 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

onsubmit form

Nogen der kan hjælpe?
Har et script på en slet knap, er som default disabled og popper up ved klik, men vil gerne have ok knappen til at forblive disabled, kan det laves?

<form method="POST" action="slet.asp">
<font color="#800080"><input type="checkbox" onclick="this.form.sendknap.disabled=!this.checked"></font>
<input name="slet" style="font-size: 10 pt; border-style: inset; border-width: 1" type="password" size="21">&nbsp;
<input type="submit" disabled="disabled" value="slet" name="sendknap" onclick="return confirm('slet ok');" style="font-family: Verdana; font-size: 8 pt">
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. april 2006 - 23:43 #1
hvad for en ok knap ...
der er kun slet knappen i dit indlæg...
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. april 2006 - 23:50 #2
nåh, return eller enter mente du sikkert :)

<form method="POST" action="#123" onsubmit="if(!this.slet.checked)return false;">
<font color="#800080"><input type="checkbox" onclick="this.form.sendknap.disabled=!this.checked"></font>
<input name="slet" style="font-size: 10 pt; border-style: inset; border-width: 1" type="password" size="21">&nbsp;
<input type="submit" disabled="disabled" value="slet" name="sendknap" onclick="return confirm('slet ok');" style="font-family: Verdana; font-size: 8 pt">
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. april 2006 - 23:54 #3
... hovsa virkede ikke ...
Avatar billede mclemens Nybegynder
19. april 2006 - 23:55 #4
sådan der skulle lige et name på checkboxen :)
<form method="POST" action="#123" onsubmit="if(!this.chkbox.checked)return false;">
<font color="#800080"><input type="checkbox" onclick="this.form.sendknap.disabled=!this.checked" name="chkbox"></font>
<input name="slet" style="font-size: 10 pt; border-style: inset; border-width: 1" type="password" size="21">&nbsp;
<input type="submit" disabled="disabled" value="slet" name="sendknap" onclick="return confirm('slet ok');" style="font-family: Verdana; font-size: 8 pt">
</form>
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. april 2006 - 00:00 #5
eller rettere det var ikke nødvendigt da man bare kunne checke på om sendknappen var disabled :P <form method="POST" action="#123" onsubmit="if(this.sendknap.disabled)return false;">
Avatar billede cermitto Nybegynder
20. april 2006 - 10:24 #6
Hm, det virker ikke, knappen disables stadig ikke når return confirm bekræftes :(
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. april 2006 - 10:54 #7
gør den her ???
- prøv evt. dem her:

<form method="POST" action="#123" onsubmit="this.form.sendknap.disabled=true;if(this.form.sendknap.disabled)return false;">
...

eller:

<form method="POST" action=""#123" onsubmit="this.form.sendknap.disabled=true;this.chkbox.checked=false;if(!this.chkbox.checked)return false;return false;">
<font color="#800080"><input type="checkbox" name="chkbox" onclick="this.form.sendknap.disabled=!this.checked" name="chkbox"></font>
<input name="slet" style="font-size: 10 pt; border-style: inset; border-width: 1" type="password" size="21">&nbsp;
<input type="submit" disabled="disabled" value="slet" name="sendknap" onclick="return confirm('slet ok');" style="font-family: Verdana; font-size: 8 pt">
</form>
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. april 2006 - 14:26 #8
edit nr. 1 i ovenstående duer ihvertfald ikke :D
<form method="POST" action="#123" onsubmit="this.form.sendknap.disabled=true;if(this.form.sendknap.disabled)return false;">
->
<form method="POST" action="#123" onsubmit="if(this.form.sendknap.disabled)return false;this.form.sendknap.disabled=true;">

... men nr. 2 er i ovenstående er måske bedre...
Avatar billede cermitto Nybegynder
20. april 2006 - 15:14 #9
Duer ikke, disabler ikke og giver scriptfejl :(
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. april 2006 - 15:18 #10
this.form i de 2 skulle have været this.
... men det hjælper nok ikke - prøver lige :P
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. april 2006 - 15:25 #11
her er en der virker hos mig
dog skal form onsubmit erstattes af denne efter test af nedenstående for at den submitter...
<form method="POST" action="#123" onsubmit="this.sendknap.disabled=true;this.chkbox.checked=false;if(!this.chkbox.checked)return false;">

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title></head><body>

<form method="POST" action="#123" onsubmit="this.sendknap.disabled=true;this.chkbox.checked=false;if(!this.chkbox.checked)return false;return false;">
<font color="#800080"><input type="checkbox" name="chkbox" onclick="this.form.sendknap.disabled=!this.checked" name="chkbox"></font>
<input name="slet" style="font-size: 10 pt; border-style: inset; border-width: 1" type="password" size="21">&nbsp;
<input type="submit" disabled="disabled" value="slet" name="sendknap" onclick="return confirm('slet ok');" style="font-family: Verdana; font-size: 8 pt">
</form>

</body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. april 2006 - 15:46 #12
... hvis du stadig får fejl i din egen udgave så post lige din formular kode
... så kigger vi på den istedet :)
Avatar billede cermitto Nybegynder
21. april 2006 - 09:33 #13
Knappen disabler godt nok nu, men formularen submittes ikke
Avatar billede mclemens Nybegynder
21. april 2006 - 10:01 #14
heller ikke efter du har rettet form delen fra:

onsubmit="this.sendknap.disabled=true;this.chkbox.checked=false;if(!this.chkbox.checked)return false;return false;"

til

onsubmit="this.sendknap.disabled=true;this.chkbox.checked=false;if(!this.chkbox.checked)return false;"

som nævnt i ovenstående?
Avatar billede mclemens Nybegynder
21. april 2006 - 10:14 #15
Hov, min fejl :D
<form method="POST" action="#123" onsubmit="if(!this.chkbox.checked){this.sendknap.disabled=true;this.chkbox.checked=false;return false;}">

eller måske:

<form method="POST" action="#123" onsubmit="if(!this.chkbox.checked)return false;this.sendknap.disabled=true;this.chkbox.checked=false;">

^ Hvis knappen ikke disabler længere efter ovenstående rettelse så er det php filen eller asp filen der definerer at knappen skal være disabled fra starten af som vi skal have fat i... da det så må have noget kontrol der gør at den kun disabler knappen første gang man går ind på siden...
Avatar billede cermitto Nybegynder
21. april 2006 - 17:47 #16
Det sidste forslag virker fint. ved ikke om du gider, men det kunne være lidt smart hvis knappen først enabler når der skrives et eller flere tegn i feltet. Men kun hvis du gider, ellers ligger du bare et svar :-)
Avatar billede mclemens Nybegynder
21. april 2006 - 18:16 #17
Ok, den kigger jeg lige på...
- Skal det gøres betinget at både knappen er trykket ind og der er andet end mellemrum i feltet eller blot at feltet indeholder andet end mellemrum og så uden knappen?
Avatar billede mclemens Nybegynder
21. april 2006 - 18:28 #18
Her er lige et eksempel, hvor den validerer på begge dele...

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<script type="text/javascript">

function chkdis(){
inps=document.getElementsByName("slet")[0];
chks=document.getElementsByName("chkbox")[0];
buts=document.getElementsByName("sendknap")[0];

if((!chks.checked)||(inps.value.replace(/[ ]/g,"")==""))buts.disabled=true;
else buts.disabled=false;
}

</script>

</head><body>

<form method="POST" action="#123" onsubmit="chkdis();if(this.sendknap.disabled)return false;this.sendknap.disabled=true;this.chkbox.checked=false;">
<font color="#800080"><input type="checkbox" name="chkbox" onclick="chkdis();" name="chkbox"></font>
<input name="slet" style="font-size: 10 pt; border-style: inset; border-width: 1" type="password" size="21" onkeyup="chkdis();">&nbsp;
<input type="submit" disabled="disabled" value="slet" name="sendknap" onclick="return confirm('slet ok');" style="font-family: Verdana; font-size: 8 pt">
</form>

</body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
21. april 2006 - 18:39 #19
Her er lige den anden ...
Hvis nu det var en uden chkbox'en du mente...

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

<script type="text/javascript">

function chkdis(){
inps=document.getElementsByName("slet")[0];
buts=document.getElementsByName("sendknap")[0];

if(inps.value.replace(/[ ]/g,"")=="")buts.disabled=true;
else buts.disabled=false;
}

</script>

</head><body>

<form method="POST" action="#123" onsubmit="chkdis();if(this.sendknap.disabled)return false;this.sendknap.disabled=true;">
<input name="slet" style="font-size: 10 pt; border-style: inset; border-width: 1" type="password" size="21" onkeyup="chkdis();">&nbsp;
<input type="submit" disabled="disabled" value="slet" name="sendknap" onclick="return confirm('slet ok');" style="font-family: Verdana; font-size: 8 pt">
</form>

</body></html>
Avatar billede cermitto Nybegynder
22. april 2006 - 12:26 #20
Det er meget fint, tak for hjælpen :-)
Avatar billede mclemens Nybegynder
22. april 2006 - 13:17 #21
tak for point :)