Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
19. april 2006 - 13:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

der er alt for mange movieclips - hvordan giver jeg dem samme kod

Hej,

Jeg har et clip hvori der ligger 120 movieclips som skal have samme kode på sig. De har hver især et separat instance navn. Nu kunne jeg sagtens trykke på alle movieclips og lægge koden på dem, men det vil tage en krig. Så mit spg. er om jeg på en smart måde kan give disse movieclips en AS kode på dem (det er af typen On(press) allesammen på engang - idet koden der skal ligge på allesammen er fuldstændig ens.

Navnene på disse movieclips er eks. CNO, KBA, JAC mv. og ikke tal

Kan nogen hjælpe ??
Avatar billede webt Nybegynder
19. april 2006 - 14:09 #1
Hej,

her er en mulighed:
brug et for in loop til at loope igennem elementerne i dit clip

ex. (sættes i frame 1 af dit clip)

for (var i in this) { //gennemløb alle elementer
    if (typeof(this[i])=="movieclip") { //tjek at elementer er et movieclip
        this[i].onRelease=function() {
            trace("Tryk på: "+this._name);//udskriv navn på mc der trykkes på
        }

Håber det kan bruges, hvis det ikke lige virker smider jeg gerne et eksempel sammen og ligger online

Mvh
Martin
Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
19. april 2006 - 14:21 #2
Det fungerer bare helt perfekt... mange tak for hjælpen
Avatar billede webt Nybegynder
19. april 2006 - 14:24 #3
Det var så lidt :) og tak for points

Fortsat god dag
Martin