Avatar billede nph12 Nybegynder
18. april 2006 - 18:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vent til det forrige program er færdig

Hej
Hvordan kalder jeg et program i VB? Det næste program skal kaldes, når det forrige er færdig. Hvordan gør jeg det?

Tidlige spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/703165
http://www.eksperten.dk/spm/702968
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2006 - 19:20 #1
Dim p As process = Process.Start("kommando")
p.WaitForExit()
Avatar billede nph12 Nybegynder
19. april 2006 - 16:14 #2
Jeg vil godt have, at jeg kan kalde programmer med swithes ligesom man kan med en batch fil.

1) Programmet skal først kalde det næste program, når det forrige er installeret.
2) Skal udskrive til skærm, hvilket program som bliver installeret

Eksempler på, hvad man kan lave med en batch fil (det er det samme, jeg vil kunne lave i VB.NET)

ECHO.
ECHO Installing Windows Messenger 5.0
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\WM\Messenger.msi /qb

ECHO.
ECHO Installing Diskeeper 8.0
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\Applications\diskeeper\Setup.exe /s /v/qn

Kilde: http://unattended.msfn.org/unattended.xp/page/list/switch/
Avatar billede nph12 Nybegynder
21. april 2006 - 07:40 #3
Hvordan laver jeg et program, som kan kalde andre programmet med swiches?
Avatar billede nph12 Nybegynder
22. april 2006 - 10:05 #4
Jeg vil blive rigtigt glad, hvis der er en som kan vise mig, hvordan jeg laver programmet:-)
Avatar billede nph12 Nybegynder
10. maj 2006 - 22:25 #5
lukker