Avatar billede supremebot Nybegynder
18. april 2006 - 11:39 Der er 3 kommentarer

regexbuddy oversæt til php

er der andre der har problemer med regexbuddy. jeg har lavet nogle regulære udtryk i progammet og det ser ud til at virke fint når tester det i programmet. men når jeg beder den om at eksporter det php koder virker koderne ikke i php.

eks. på udtryk der ikke virker men som virker i programmet
(fjerner fra <html til </body> vælger alt imellem, fjerner </body til </head>)

(<html(.*?)<body?(.*?)>)(.*?)((<\/body?)(.*?)<\/html(.*?)>)

(oversat)
$result = preg_replace('/(<html(.*?)<body?(.*?)>)(.*?)((<\\\/body?)(.*?)<\\\/html(.*?)>)/si', '\\4', $subject);
retunere:
Warning: eregi_replace() [function.eregi-replace]: REG_BADRPT in /www/sites/test/login/scripts/hardlink_fix.php on line 8

(oversat)
$result = preg_replace('/(<html(.*?)<body?(.*?)>)(.*?)((<\\\/body?)(.*?)<\\\/html(.*?)>)/si', '\\4', $subject);
retunere:
Warning: preg_replace() [function.preg-replace]: Unknown modifier 'b' in /www/sites/test/login/scripts/hardlink_fix.php on line 8

er der nogen der ved hvad der sker? oversætter den det ikke rigtig for så er der jo igen grund til at bruge det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. april 2006 - 11:48 #1
Kun 2 \\ foran din /body, altså ret

\\\/body

til

\\/body

Du skal ikke (aldrig) bruge ereg-funktionerne (og hvis du skulle, så sku' der ikke /.../ omkring)

hvorfor ? i <body?    - det betyder at y-et kan være der eller ikke. Men det er der jo altid.
Avatar billede supremebot Nybegynder
18. april 2006 - 12:44 #2
ok nu forstår jeg du for points hvis du skriver et svar
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. april 2006 - 12:47 #3
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter eget svar.

Lige med regulære udtryk, hvor man skal bruge \-ere til at escape noget både i udtrykket, og i PHP, kan det være en god hjælp at skrive det ud inden brug, for at se om man har talt korrekt. Det hedder vist også noget i retning af "debugging"  ;)