Avatar billede thy4ever Nybegynder
17. april 2006 - 20:34 Der er 9 kommentarer

Hvorfor skal jeg pludselig skrive HTTP osv.

Hvorfor skal jeg pludselig skrive HTTP:// foran WWW? Det har aldrig været nødvendigt før. Browseren (IE 6.0...) siger bare at "Handlingen er udført", men der sker ikke en meter??
Avatar billede levithan Nybegynder
17. april 2006 - 20:38 #1
Du kan prøve følgende 3 ting

1. X-Cleaner Micro Edition http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe (gratis)
Vælg kør når dialogboksen kommer frem, så scanner programmet din pc’er igennem for spyware.

2. Spybot (husk at opdatere programmet før brug)(gratis)
http://fileforum.betanews.com/sendfile/1043809773/1/spybotsd14.exe
Programmet skal installeres på din pc og tager meget spyware.

3. panda online scan http://www.pandasoftware.com/products/ActiveScan.htm (gratis)
Efter endt scan er der måske nogle ting den ikke har kunnet slette, du får her mulighed  for at gemme en log fil der indeholder hvilke ting programmet har slettet og ikke kunne  slette.

Denne fil gemmer du på skrivebordet og så har du mulighed for at kigge på listen og slette de filer manuelt via ”stifinder” eller ”søg filer og mapper” som programmet ikke kunne fjerne.

Ved tilfælde af at der er en fil som pc’en bruger kan du åbne TASK MANAGER. tryk  ctrl+alt+delete og vælg task manager. så trykker du på prodcess fanebladet og finder  filen "filnavn.exe" denne markere du og trykker på afslut prodcess nederst til højre og svar ja til den dialog boks der kommer.  Herefter kan du finde filen via START > SØG >  FILER OG MAPPER, når filen er fundet markere du den og sletter den. Ved tilfælde af at filen ikke kan lukkes ned i task manager skal der startes op i fejlsikret tilstand. Dette  gør du ved at genstarte din pc og lige før pc’en starter op med det sorte XP logo  skærmbillede trykkes der gentagende gange på F8 tasten for at få menuen frem.
Avatar billede thy4ever Nybegynder
17. april 2006 - 21:20 #2
Det hjalp desværre ikke
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. april 2006 - 10:30 #3
Prøv at hente denne fil, og gemme den på dit skrivebord:
http://mvps.org/winhelp2002/RepairIE4XP.reg

Dobbeltklik herefter på filen, og sig ja til at tilføje oplysningerne til din registreringsdatabase. Genstart herefter computeren, og se om det har hjulpet.
Avatar billede thy4ever Nybegynder
18. april 2006 - 14:16 #4
Det hjalp desværre heller ikke
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. april 2006 - 19:47 #5
Vi kan så prøve og se om computeren er inficeret. Prøv at følge vejledningen i denne artikel, og læg de logs, som du får herved, ind i denne tråd. Så skal jeg kigge dem igennem:
http://www.eksperten.dk/artikler/954
Avatar billede yesbor Nybegynder
19. april 2006 - 14:38 #6
Jeg har haft samme problem (http://www.eksperten.dk/spm/703396). Er løst med Superantispyware..
Avatar billede bjuhl Nybegynder
22. april 2006 - 15:18 #7
Prøv at slette/omdøbe C:\windows\system32\verclsid.exe
Avatar billede thy4ever Nybegynder
23. april 2006 - 20:00 #8
Til yesbor
Det hjalp desværre heller ikke, om end der blev fundet lidt mere adware
Avatar billede levithan Nybegynder
23. april 2006 - 20:03 #9