Avatar billede bimmer123 Nybegynder
17. april 2006 - 18:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sender jeg dette med ASPEmail

Jeg skal sende dette stykke kode afsted som en  HTML email, hvordan bærer jeg mig ad med at få dette ind i mailer.body = ""

<html><body>
<table width="100%" border="0">
<tr>
    <td align="center" valign="top">
    <b><font size="4"><%=pCompany%></font></b><br>
    <font size="1"><%=pCompanyAddress%><br>
    <%=pCompanyZip & " " &pCompanyCity%></font><br>
    <hr>
    </td>
</tr>
<tr>
    <td>
    <b>Dato:</b> <%=formatDate(Date)%>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<b>Ordre id:</b> <%=pOrdreid%>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<b>Transaktions id:</b> <%=pTransid%>
    </td>
</tr>
<tr>
    <td><hr></td>
</tr>
<tr>
    <td><b>Kunde Information:</b><br></td>
</tr>
<tr>
    <td>
    <%=pFornavn & " " &pEfternavn%><br>
    <%=pAdresse%><br>
    <%=pPostnr & " " &pCity%><br><br>
    <b>Telefon nr:</b> <%=pTelefon%><br>
    <b>E-mail:</b> <%=pEmail%>
    </td>
</tr>
<tr>
    <td><hr></td>
</tr>
<tr>
    <td><b>Ordre Information:</b><br><br></td>
</tr>
<tr>
    <td>
    <table border="0">
    <tr>
      <td width="40"> <b><%=getMsg(453,"qty")%></b></td>
      <td width="189"><b><%=getMsg(454,"item")%></b></td>
      <td width="148"><b><%=getMsg(455,"variat")%></b></td>
      <td width="76"> <b><%=getMsg(456,"price")%></b></td>
    </tr>
<%
  ' iterate through cart
  mySQL="SELECT idCartRow, cartRows.idProduct, quantity, unitPrice, description, sku, deliveringTime, personalizationDesc FROM cartRows, products WHERE cartRows.idProduct=products.idProduct AND cartRows.idDbSessionCart="&pIdCart

  call getFromDatabase(mySQL, rstemp, "accept")

  do while not rstemp.eof
  pIdCartRow        = rstemp("idCartRow")
  pIdProduct        = rstemp("idProduct")
  pQuantity        = rstemp("quantity")
  pUnitPrice        = rstemp("unitPrice")
  pDescription        = rstemp("description")
  pSku            = rstemp("sku")
  pPersonalizationDesc    = rstemp("personalizationDesc")
%>
  <tr>
    <td width="40"><%=pQuantity%></td>
    <td width="189"><%=pDescription%></td>
    <td width="148"><%if pPersonalizationDesc<>"" then response.write "&nbsp;" &pPersonalizationDesc& ""%></td>
    <td width="76"><%=pCurrencySign &  money(getCartRowPrice(pIdCartRow)) %>,-</td>
  </tr>
  <%rstemp.movenext
  loop%>
    </table>
<tr>
  <td><hr></td>
</tr>
<tr>
  <td><b>Forsendelsesomkostninger:</b> DKK 45,-<br><br>
  Forsendelsesomkostningen er til dækning af Post Danmarks fragtgebyr.<br>
  Leveringstid er under normale omstændigheder 3-5 dage.<br><br>
  </td>
</tr>
<tr>
  <td><b>Total inkl. moms:</b> <%=pCurrencySign & pTotalpris%>,-</td>
</tr>
</table>
</body></html>
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
17. april 2006 - 18:58 #1
du skal erstatte alle " med "" i tabel opsætningen - har her lavet et lille afsnit -
derefter sætter du skriv_mail foran og retter din asp til diverse steder

<%
skriv_mail = "<html><body>"
skriv_mail = skriv_mail & "<table width=""100%"" border=""0"">"
skriv_mail = skriv_mail & "<tr>"
skriv_mail = skriv_mail & "  <td align=""center"" valign=""top"">"
skriv_mail = skriv_mail & "  <b><font size=""4"">"& pCompany &"</font></b><br>"
skriv_mail = skriv_mail & "  <font size=""1"">"&pCompanyAddress&"<br>"
skriv_mail = skriv_mail & "  & pCompanyZip & "" &pCompanyCity&</font><br>"
skriv_mail = skriv_mail & "  <hr>"
skriv_mail = skriv_mail & "  </td>"
skriv_mail = skriv_mail & " </tr>"
skriv_mail = skriv_mail & " <tr>  "

%>

strHost = "din mail server"

  Set Mail = Server.CreateObject("Persits.MailSender")
  ' enter valid SMTP host
  Mail.Host = strHost

Mail.From = "din mail adresse
  Mail.FromName = "tekst"
  Mail.AddAddress "mailmodtager" 'hvis det er en fast modtager
' Mail.AddAddress strbookingemail 'hvis det er fra db

Mail.IsHTML = True
  ' message overskrift
  Mail.Subject = mailoverskrift 'tekst til overskrift
  ' message body er det der skal fremsendes

    Mail.Body = skriv_mail

  strErr = ""
  bSuccess = False
  On Error Resume Next ' catch errors
  Mail.Send ' send message

du kan sætte det op først og så udskrive skriv_mail tilsidst for at se hvordan det ser ud inden du sender
Avatar billede bimmer123 Nybegynder
17. april 2006 - 19:50 #2
Alt det er jeg med på hvordan får jeg SQL sætningen og udtræket fra databasen ind i skriv_mail...?

Altså den her del:

<%
  ' iterate through cart
  mySQL="SELECT idCartRow, cartRows.idProduct, quantity, unitPrice, description, sku, deliveringTime, personalizationDesc FROM cartRows, products WHERE cartRows.idProduct=products.idProduct AND cartRows.idDbSessionCart="&pIdCart

  call getFromDatabase(mySQL, rstemp, "accept")

  do while not rstemp.eof
  pIdCartRow        = rstemp("idCartRow")
  pIdProduct        = rstemp("idProduct")
  pQuantity        = rstemp("quantity")
  pUnitPrice        = rstemp("unitPrice")
  pDescription        = rstemp("description")
  pSku            = rstemp("sku")
  pPersonalizationDesc    = rstemp("personalizationDesc")
%>
  <tr>
    <td width="40"><%=pQuantity%></td>
    <td width="189"><%=pDescription%></td>
    <td width="148"><%if pPersonalizationDesc<>"" then response.write "&nbsp;" &pPersonalizationDesc& ""%></td>
    <td width="76"><%=pCurrencySign &  money(getCartRowPrice(pIdCartRow)) %>,-</td>
  </tr>
  <%rstemp.movenext
  loop%>
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
17. april 2006 - 20:07 #3
<%
  ' iterate through cart
  mySQL="SELECT idCartRow, cartRows.idProduct, quantity, unitPrice, description, sku, deliveringTime, personalizationDesc FROM cartRows, products WHERE cartRows.idProduct=products.idProduct AND cartRows.idDbSessionCart="&pIdCart

  call getFromDatabase(mySQL, rstemp, "accept")

  do while not rstemp.eof
  pIdCartRow        = rstemp("idCartRow")
  pIdProduct        = rstemp("idProduct")
  pQuantity        = rstemp("quantity")
  pUnitPrice        = rstemp("unitPrice")
  pDescription        = rstemp("description")
  pSku            = rstemp("sku")
  pPersonalizationDesc    = rstemp("personalizationDesc")
%>

skriv_mail = skriv_mail & " <tr>  "
  skriv_mail = skriv_mail & "  <td width=”"40”">” & pQuantity & ”</td>”
  skriv_mail = skriv_mail & "  <td width="189">” & pDescription & ”</td>”
  skriv_mail = skriv_mail & "  <td width="148">”

<%
if pPersonalizationDesc <> "" then
%>
  skriv_mail = skriv_mail &  ” " & pPersonalizationDesc & "
<%
end if
%>
skriv_mail = skriv_mail &  ” </td>”
  skriv_mail = skriv_mail & " <td width=”"76"”>” & pCurrencySign &”
skriv_mail = skriv_mail & " money(getCartRowPrice(pIdCartRow)) & ”</td>”
skriv_mail = skriv_mail & "  </tr>”
<%
rstemp.movenext
  loop
'her vil den løbe i en løkke og så tager du det sidste og sætter skriv_mail foran
som jeg beskrev ved første svar
</table>
<tr>
  <td><hr></td>
</tr>
<tr>
  <td><b>Forsendelsesomkostninger:</b> DKK 45,-<br><br>
  Forsendelsesomkostningen er til dækning af Post Danmarks fragtgebyr.<br>
  Leveringstid er under normale omstændigheder 3-5 dage.<br><br>
  </td>
</tr>
<tr>
  <td><b>Total inkl. moms:</b> <%=pCurrencySign & pTotalpris%>,-</td>
</tr>
</table>
</body></html>
%>