Avatar billede mite Nybegynder
17. april 2006 - 15:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra forespørgsel

Jeg har et meget underligt problem med udtræk fra en forespørgsel i access. I access giver forespøgslen det rigtige resultat, men når jeg laver udtrækket i min asp-fil får jeg ikke samme resultat som i access. I min forespøgsel bruges Totaler og det ser ud som om, at det er her det går galt når jeg laver udtrækket i asp. Jeg mailer gerne database plus asp-fil da det er nemmere at se sammenhængen der.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. april 2006 - 15:13 #1
1) Du kan lægge filerne op et eller andet sted, så alle kan downloade dem (hvis de ikke indeholder kritiske oplysninger)

2) Du kan fortælle om opsætningen af din database og vise ASP koden..

/theSurfer
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2006 - 15:13 #2
Hej!

JO! Jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe dig!

send venligst dine to filer til:
dan-nielsen@get2net.dk

\Dan
Avatar billede mite Nybegynder
18. april 2006 - 08:22 #3
Hej thesurfer
Nu er der lagt en zip-fil ud som er tilgængelig via www.haargalleriet.net/eksperten.zip.
Zip-fil indeholder både test.asp og db.

Der er 2 forespørgsler som der anvendes. Den ene hedder qryTerryNew som ligeledes anvender qryPG. Det er qryTerryNew som jeg anvender i min test.asp. Når forespørgslen køres i access virker det fint, men når den skal bruges i test.asp vil forespørgslen ikke bruge Totaler. Hvis man fjerne Totaler i forespørgslen så får man 40 records, men i test.asp får jeg så kun den første record i hver puljeID.
Det resultat jeg skal have i min test.asp skal være det samme som jeg får når jeg kører qryTerryNew i access.

Håber dette er nok til at kigge nærmere på opgaven og håber det er til at forstå.
Avatar billede mite Nybegynder
19. april 2006 - 09:04 #4
Hej thesurfer og dannielsen
Har I haft kigget på det?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. april 2006 - 09:55 #5
Jeg har desværre ikke fået kigget på det.. Vi (klassen/skole) er gået igang med vores eksamensprojekt, der får lidt højere prioritet, da vi gerne skulle bestå eksamen.. :-)

/theSurfer
Avatar billede mite Nybegynder
19. april 2006 - 10:21 #6
Det er der ikke noget at sige til...go´ eksamen.
Jeg afventer lige dannielsen for ellers lukkes spørgsmålet og jeg må prøve igen for at se om der er andre der kan hjælpe.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. april 2006 - 13:48 #7
Det kan være at jeg kigger på det imorgen.. skal på arbejde efter skole..

/theSurfer
Avatar billede mite Nybegynder
19. april 2006 - 14:12 #8
Det lyder super.
Jeg tror egentlig den er lige til højrebenet, dog synes jeg det er underligt at resultatet fra forespørgslen i asp ikke er den samme som i access. Har forsøgt at finde lignende spørgsmål, men desværre uden held.
Håber du finde en løsning...jeg afventer svar.
/mite
Avatar billede mite Nybegynder
20. april 2006 - 08:14 #9
Hej theSurfer
Jeg skal blot lige høre om du ville kigge på problemet i dag. Dannielsen har jeg ikke hørt fra...hvis ikke du kigger på det så vil jeg lukke spørgsmålet og forsøge igen for, at se om der er andre der har en god ide til løsning af mit problem.

/mite
Avatar billede thesurfer Nybegynder
20. april 2006 - 09:39 #10
Jeg kan ikke med 100% sikkerhed sige, at jeg vil kigge på det idag.. skal på arbejde igen efter skole.. Jeg fik først fri kl 00:45 i nat, men jeg ved ikke om det bliver det samme i dag også..

Husk at spm skal være åbent/tilgængeligt i mindst 7 dage, jvf Ekspertens regler (§2.1.11)

Ekspertens regler: http://www.eksperten.dk/regler.phtml

/theSurfer
Avatar billede mite Nybegynder
20. april 2006 - 09:57 #11
Ups...den var jeg ikke klar over. Der er jo bare ikke andre end dig og dannielsen der har set spørgsmålet...og der er sikkert heller ikke andre der ser det, derfor er jeg lidt i panik, da jeg gerne vil videre med ens projekt.
Jeg kan dog sagtens se formålet med reglen.
Jeg må væbne mig med tålmodighed.

Go´ vagt.
/mite
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2006 - 18:20 #12
Hi mite
I see you dont seem to be having much luck with this problem. Just an idea which doesnt give a solution but maybe helps find the problem.

Try making a table which contains the data which qryPG gives. Then alter qryTerryNew to join on this table instead of the query.

It may be that the query is too compex for ASP as it is.
Avatar billede mite Nybegynder
21. april 2006 - 08:48 #13
Hej terry
Jeg har prøvet at lægge data fra qryPG over i en tabel. Ændre bindingen til den nyoprettede tabel i qryTerryNew, men desværre uden held. Det giver samme resultat.

Hvis du kender nogen som du mener kan løse mit problem må du da gerne høre dem om de har tid, lyst og lejlighed til lige at kigge på spørgsmålet.

/mite
Avatar billede terry Ekspert
21. april 2006 - 08:56 #14
If it doesnt work when you put the data from qryPG in a table then I'm out of ideas. There is nothing at all which in my opinion should not work. Its just a streight forward SQL.

It may have something to do with the database drivers which are installed on the server. But knowing almost nothing about ASP I wouldnt know where to start looking.
If I do find something you can be sure I will post something. I'll be away the next week, but will take a look when I get back.

mvh
Terry
Avatar billede mite Nybegynder
24. april 2006 - 08:49 #15
Jeg tror jeg må forsøge mig med igen for at få nye øjne på spørgsmålet.
Spørgsmål lukkes.