Avatar billede christianb Nybegynder
17. april 2006 - 11:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tilbageknap skal virke på "parent-siden"

Jeg har en website lavet i Frontpage med rammer.
I en af rammerne laves et tjek for opløsning og flash-plugin og jeg viser derefter automatisk den "rigtige" side for brugeren (i samme ramme).
Men når der trykkes på tilbageknappen i IE for at gå en side tilbage, så kan jeg kun gå tilbage til den side der tjekker for opløsning og plugin og jeg kan dermed ikke komme længere tilbage. Jeg vil gerne have at brugeren kunne komme tilbage til f.eks. Goggle hvor de fandt mig.
Jeg vil endten gerne have at tilbageknappen i IE virker på min overordnede rammeside således, at der ikke tages hensyn til hvilke sider der er blevet vist i en af rammerne eller at man på en måde kan få IE's "history" til at ignorere den side jeg har som tjekker for opløsning og plugin.
Håber I kan hjælpe...
/christianB
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. april 2006 - 12:39 #1
Hvis du har automatisk viderestilling pga flash (f.eks), slå det fra.
Du kan nøjes med et link i stedet.

Så skulle brugeren gerne kunne komme længere tilbage, hvis IE ikke laver ged i det.

PS: IE stinker! :-)

/theSurfer
Avatar billede roenving Novice
19. april 2006 - 17:23 #2
Måske:

<a href="java script:history.go(-2);">Tilbage</a>
Avatar billede mclemens Nybegynder
22. april 2006 - 20:48 #3
-> window.document.location.replace("dinfil.html")
... 3 test filer - det burde virke :)

1.html
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><html><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1"><title>Ingen titel</title>

</head><body><a href="2.html">a</a></body></html>

2.html
(... fra 1.html ...)
<script type="text/javascript">
window.onload=function(){window.document.location.replace("3.html");}
</script></head><body>2</body></html>

3.html
(... fra 1.html ...)
</head><body>3</body></html>
Avatar billede mclemens Nybegynder
22. april 2006 - 20:51 #4
Avatar billede olebole Juniormester
22. april 2006 - 21:08 #5
<ole>

Ikke: 'window.document.location' - men blot: 'window.location'.
'document.location' har været deprecated i mange år, efterhånden  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede mclemens Nybegynder
22. april 2006 - 21:17 #6
ok - det fylder også lidt mindre :)
Avatar billede roenving Novice
23. april 2006 - 01:36 #7
-- og deprecatingen stammer helt fra de første forarbejder til egentlig DOM-binding og html4 (og så er vi altså 10 år tilbage !-)
Avatar billede mclemens Nybegynder
23. april 2006 - 02:05 #8
ok, det var vist før jeg så en html kode...
(havde pc, men ikke internet for 10 år siden)
Avatar billede roenving Novice
23. april 2006 - 03:17 #9
tsk, tsk, ja alle de amatører ...

-- indernettet fik jeg først rigtigt fat i i 2001, så det-eh !-)
Avatar billede mclemens Nybegynder
23. april 2006 - 03:32 #10
Fik det selv fra 1998(17årig) -> 2001 med en spilforretning på nettet med tables i tables i tables men kun frames i frames ... det var tider hvert spil havde ca. 5 html filer for hvert billede (hvoraf den ene var en frame holder) ganget op med 10-40 screenshots til hvert spil ganget op med ca. 300 pc/n64/ps/gb/gba samt lidt dvd film og vhs film ... lavet i notepad :D ... kor* hvor gik det langsomt ... rart jeg bruger php idag :)
Avatar billede christianb Nybegynder
24. april 2006 - 09:30 #11
mclemens: jeg har kigget på det, og har fundet lidt mere mere information på det.
---> Da min detection køres via et javascript i forvejen er det nok kun at sætte følgende ind i scriptet der hvor jeg "skifter side":

java script:location.replace('minfil.htm')

Kom bare med et svar så er der point :-)
Avatar billede mclemens Nybegynder
24. april 2006 - 10:53 #12
ok :)
Avatar billede mclemens Nybegynder
24. april 2006 - 12:30 #13
og tak for point :)