Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
16. april 2006 - 18:54 Der er 4 kommentarer

Danske bogstaver og MySQL

Jeg har data i MySQL kodet i latin1. Data ser fine ud (set fra kommandolinien med mysql), med rigtige danske og andre ikke-ascii karakterer. Når jeg trækker data ud i en jsp side, vises tegnede dog forkert, f.eks. som ?. Hvad kan jeg gøre (helst i jsp siden)?.
Avatar billede medions Nybegynder
16. april 2006 - 21:09 #1
Danske bogstaver skal URLencodes...

Men har du prøvet med flg.:

String str = new String("ÆØÅ".getBytes(), "UTF-8");

eller

String str = new String("ÆØÅ".getBytes(), "iso-8859-1");

//>Rune
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2006 - 21:12 #2
lyder som om du fint henter dine ISO-8859-1 data ud af databasen men at
din server har fortalt browseren at data er UTF-8

enten skal du fortælle browseren at det er UTF-8 eller så skal du selv
konvertere data til ISO-8859-1
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2006 - 21:13 #3
vrøvl

enten skal du fortælle browseren at det er ISO-8859-1 eller så skal du selv
konvertere data til UTF-8
Avatar billede carstenknudsen Nybegynder
16. april 2006 - 21:23 #4
Browseren siger at encoding er ISO-8859-1.