Avatar billede larsenallan Nybegynder
15. april 2006 - 14:58 Der er 3 kommentarer

Login med php og mysql

Hejsa, jeg kan ikke få mit login til at virke, Brugerene er oprettet i en mysql database med brugernavn og password som text. Jeg har lavet en login side og bruger dreamweavers user authentication -> login user. men jeg kommer tilbage til login siden uanset hvad jeg indtaster, både på rigtig brugernavn og password og på et forkert brugernavn og password. der er sat hvilken side der skal gåes til ved rigtig og forkert bruger. hvad kan der være galt
Avatar billede t-hviid Nybegynder
17. april 2006 - 09:14 #1
Må vi se noget kode!
Avatar billede larsenallan Nybegynder
17. april 2006 - 09:35 #2
Her er koden til logon

<?php
//Connection statement
require_once('Connections/db.php');

//Aditional Functions
require_once('includes/functions.inc.php');

// *** Start the session
session_start();
// *** Validate request to log in to this site.
$KT_LoginAction = $_SERVER["REQUEST_URI"];
if (isset($_POST["LoginNavn"])) {
  $KT_valUsername = $_POST['LoginNavn'];
  $KT_fldUserAuthorization = "";
  $KT_redirectLoginSuccess = "logonok.php";
  $KT_redirectLoginFailed = "default.php";
  $KT_rsUser_Source = "SELECT BrugerNavn, password ";
  if ($KT_fldUserAuthorization != "") $KT_rsUser_Source .= "," . $KT_fldUserAuthorization;
  $KT_rsUser_Source .= " FROM loginpapirer WHERE BrugerNavn='" . $KT_valUsername . "' AND password='" . $_POST['Loginpass'] . "'";
  $KT_rsUser=$db->Execute($KT_rsUser_Source) or DIE($db->ErrorMsg());
  if (!$KT_rsUser->EOF) {
    // username and password match - this is a valid user
    $KT_Username=$KT_valUsername;

    KT_session_register("KT_Username");
    if ($KT_fldUserAuthorization != "") {
      $KT_userAuth=$KT_rsUser->Fields($KT_fldUserAuthorization);
    } else {
      $KT_userAuth="";
    }

    KT_session_register("KT_userAuth");
    if (isset($_GET['accessdenied']) && false) {
      $KT_redirectLoginSuccess = $_GET['accessdenied'];
    }
    $KT_rsUser->Close();

    KT_session_register("kt_login_failed");
    $kt_login_failed = false;
    // Add code here if you want to do something if login succeded

KT_redir($KT_redirectLoginSuccess);
  }
  $KT_rsUser->Close();
  $kt_login_failed = true;

  KT_session_register("kt_login_failed");
  // Add code here if you want to do something if login fails

KT_redir($KT_redirectLoginFailed);
}
//PHP ADODB document - made with PHAkt 3.6.0
//PHP ADODB document - made with PHAkt 3.6.0?>
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
.style5 {
    font-family: Tahoma;
    font-size: 14px;
    color: #FFFFFF;
}
.style8 {font-family: Tahoma; font-size: 14px; }
-->
</style>
</head>

<body>
<table width="226"  border="0" align="center" cellpadding="1" cellspacing="0" bordercolor="#000066" id="login">
  <tr>
    <th colspan="2" bgcolor="#000066" scope="col"><div align="center"><span class="style5">Login private Pairer </span></div></th>
  </tr>
  <tr bordercolor="#000066">
    <td colspan="2">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="76" height="19" valign="bottom"><span class="style8">Brugernavn </span></td>
    <td width="146" rowspan="2"><form ACTION="<?php echo $KT_LoginAction?>" METHOD="POST" name="login" target="_blank" id="login">
      <input name="LoginNavn" type="text" id="LoginNavn" size=" " maxlength=" ">
      <input name="Loginpass" type="password" id="Loginpass" size=" " maxlength=" ">
    </form></td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="32" valign="top"><span class="style8">Password</span></td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="26" colspan="2"><form name="form3" method="post" action="">
      <div align="center">
        <input name="login" type="submit" id="login" value="Log på">
      </div>
    </form></td>
  </tr>
</table>
<br>
</body>
</html>
Avatar billede t-hviid Nybegynder
19. april 2006 - 11:35 #3
Prøv at udskifte $_POST["LoginNavn"] med $HTTP_POST_VARS['Loginnavn'] det gælder også  $_POST['Loginpass'] til $HTTP_POST_VARS['Loginpass'].