Avatar billede toho Nybegynder
12. april 2006 - 15:52 Der er 8 kommentarer

Noget overtager log on bokse og adressefelter.

Når jeg forsøger at logge ind på min pc ved hjælp af log on boks ell skriver web adresser overtager noget som regel, øjensynligt min pc idet en markering i log on boks ell adressefelt bevirker at pc`en selv udfylder feltet med eksempelvis q-x-?-``, som regel kan det stoppes ved samtig hurtig aktivering af slettetast og esctast, men ind imellem må jeg opgive at logge på og istedet prøve senere.Styresystem (xp)-programmer-sikkerhedspakke (norton) er altsammen opdateret. Jeg har scannet flere gange med egne antivirusprogrammer og onlinescannere, undersøgt for spyware og adware og alt ser ud til at være i skønneste orden,hvis nogen har et bud på afhjælpning af problemet modtager jeg meget gerne hjælp. Venlig hilsen Toho
Avatar billede levich Nybegynder
12. april 2006 - 23:35 #1
Hent http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html.
Kør HijackThis, klik på scan, kopier loggens tekst og smidt den herind.
Avatar billede toho Nybegynder
13. april 2006 - 12:54 #2
HKEY_CLASSES_ROOT\typelib\{905d0df2-3a0a-4d94-853c-54a12a745905}HKEY_LOCAL_MACHINE\software\classes\clsid\{558ec983-bedb-9168-b2de-31dbf0ee543e}HKEY_LOCAL_MACHINE\software\classes\ed2kHKEY_LOCAL_MACHINE\software\classes\ed2k\shell\open\ddeexecHKEY_LOCAL_MACHINE\software\classes\gnutellaHKEY_LOCAL_MACHINE\software\classes\gnutella\shell\open\ddeexecHKEY_LOCAL_MACHINE\software\classes\typelib\{905d0df2-3a0a-4d94-853c-54a12a745905}
Avatar billede toho Nybegynder
13. april 2006 - 13:06 #3
Jeg håber ovenstående var hvad du bad om, det er lavet på den inficerede pc,derfor kunne jeg ikke skrive noget i tekstfeltet.
Venlig hilsen toho
Avatar billede levich Nybegynder
13. april 2006 - 13:24 #4
Nej, det er ikke den rigtige.

Følg denne vejledning http://www.spywarefri.dk/manualer/hijackthis-manual.htm fra til og med punkt 7, hvor du i punkt 7 kopierer fra udklipsholderen til www.eksperten.dk.
Avatar billede toho Nybegynder
13. april 2006 - 16:50 #5
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Wireless LAN\WlanUtil.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Documents and Settings\Mikkel\Skrivebord\hijackthis\hijackthis.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\windows\downloaded program files\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\windows\downloaded program files\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AdwareAlert] C:\Programmer\Onlinetjenester\AdwareAlert\AdwareAlert.Exe -boot
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: IEEE 802.11g USB Wireless LAN Utility.lnk = C:\Programmer\Wireless LAN\WlanUtil.exe
O4 - Global Startup: LG SyncManager.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://c:\windows\downloaded program files\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://c:\windows\downloaded program files\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://c:\windows\downloaded program files\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://c:\windows\downloaded program files\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://c:\windows\downloaded program files\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\shdocvw.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\shdocvw.dll
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1100779893510
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Jeg håber dette er bedre,pc´èn opfører sig ihvertfald allerede bedre??
Avatar billede levich Nybegynder
13. april 2006 - 22:11 #6
Det er den rigtige, jeg ser på det nu.
Avatar billede levich Nybegynder
13. april 2006 - 22:14 #7
Der er ikke noget snavs at se i loggen. Hvis du stadig har problemer, vil jeg anbefale dig at hente scannereren http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe.
Kør mwav.exe, og sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services. Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files. Tryk på Scan Clean.
Scanningen kan godt tage nogen tid.
Avatar billede levich Nybegynder
30. april 2006 - 15:01 #8
hvordan går det?