Avatar billede kimball Nybegynder
12. april 2006 - 00:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

bærbar + cola = HJÆLP

jeg har en bærbar comp som har været ude for en tør cola, og nu har jeg brug for hjælp til at få den igang igen..

der var nogen taster som ikk virket i starten, men med tiden stoppet den med at tage imod strøm, så tror jeg skal købe noget nyt til den..

men hvordan klar jeg min cola ting? kan jeg åben den bærbar og vaske den el er det for svært.. jeg har ikk nogen forsikring på den..
Avatar billede never_mind Nybegynder
12. april 2006 - 00:07 #1
dit bundkort er defekt, det er irret, og det kan ikke laves. (den skulle være skilt ad lige da det skete og være vasket dengang)
Avatar billede never_mind Nybegynder
12. april 2006 - 00:57 #3
som spørger skriver var det engang, og derfor er det for sent, som dine link skriver skal man slukke med det samme, og gerne nærmest flå batteriet af, på den måde sker der mindst skade, ir kan kun opstå hvis de 3 følgende ting er der, vand (som er ledende, og det er cola), strøm, og en eller anden form for metal der kan irre / oxidere
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. april 2006 - 08:27 #4
kimball>> Jeg er desværre enig med "never mind". Men hvor lang tid siden er det at den fik Cola?
Avatar billede robotten Praktikant
12. april 2006 - 09:45 #5
Kan kun bygge op omkring det allerede nævnte, at din makskine er meget medtaget. Sodavand ætser printet, så det som du oplever ikke virker. Har lige set på en gammel sag jeg har haft, med en maskine der har været tabt Cola i. Det kostede nyt bundkort og tastatur. Har også selv engang ødelagt et tastatur på en bærbar, ved at spilde sodavand på det.

Jeg vil undersøge, om ens indboforsikring vil dække en sådan skade.
Avatar billede never_mind Nybegynder
12. april 2006 - 10:05 #6
robotten du skriver præcis det samme som mig, så hvorfor som svar ?
Avatar billede robotten Praktikant
12. april 2006 - 10:42 #7
never_mind>> En fejl, beklager
Kimball>> Bare lad være med at acceptere svar.
Avatar billede robotten Praktikant
20. april 2006 - 09:18 #8
status?
Avatar billede kimball Nybegynder
20. april 2006 - 13:43 #9
hov glemt det lige, har har tændt den, og sat en anden oplader til og den virker, har været nød tl at sætte et andet tastatur på dog..

læser lige jeres svar gennem igen, og ser hvem har været til mest hjælp..