Avatar billede aspnet Nybegynder
10. april 2006 - 10:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan griber det her an?

Jeg skal have lavet sådan en side:
http://www.aspnet.frac.dk/

Hvordan griber jeg det an med asp.net 2.0?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. april 2006 - 10:24 #1
Du skal gøre dig klart hvad du har behov for og hvorfor.
Der findes millioner af løsninger til at lave en sådan side.
Du skal starte fra bunden af med at kigge på f.eks. login og masterpages.
Avatar billede aspnet Nybegynder
10. april 2006 - 10:34 #2
Jeg har ikke behov for et login. Da det her skal bruges internt i et lokalt netværk.

Jeg kan se at jeg kan bruge DataList til at gentage sig horisontal ved at bruge RepeatColumns og RepeatDirection. Men mit problem er, det er ikke en normal tabel da der skal checkes mange ting og smides dot linier mellem celler og ikke til alle osv.

Som nu det ser ud, har jeg lavet det hele med .net men med klassisk ASP inline kode med sqldatareader og response.write.
Jeg vil gerne gøre det ordentligt på en rigtig .NET kodnings metode/funktioner.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. april 2006 - 10:39 #3
du kan opbygge en tabel med 2 rows og 3 celler i hver row.
På hver celle kan du sætte forskellige border styles for bottom border og right border.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. april 2006 - 10:40 #4
Du kan bruge et gridview til at vise søgeresultater.
Det understøtter automatisk paging, du skal bare bestemme hvor mange der skal vises.
Avatar billede aspnet Nybegynder
10. april 2006 - 10:43 #5
1) Hvis vi tager strippede linier først:
Vertikal strippede linie skal kun være efter kolonne 1 og 2
Horisontal strippede linie skal kun være efter række 1

2) Hvert cel har en faste højde for at overholde designlinie. Det er ikke sikkert at der findes billede til hvert post, hvis der findes billede så skal teksten trimmes og vises kun de første 250 karakterer og hvis der ikke findes billede så skal 400 karakterer vises.

3) Når siden bliver loadet førstegang, så skal den tage seneste poster og vise dem.

4) Hvis man klikker på kategorierner på venstre side eller foretager en søgning og der findes mere end 6 poster, så skal den kun vise 6 poster også skal de resterende poster vises 6 ad gangen ifht. nummer navigation til højre top.

Hvis der feks. findes 50 poster, så skal den jo divideres med 6, dvs. så vil der være 1-9 i højre top. Hvis der er mere end 60 poster, så vil den vise 1-10 top til højre top, når man så klikker på 3, så skal numrene 3 til 12 vises. a la Googles numrering.

Umiddelbart ser det ud som om jeg ikke kan bruge de standard kontroller.
Hvad er det for en kontrol skal jeg bruge?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. april 2006 - 10:59 #6
altså en del af det kan opbygges med:
<asp:DataList ID="DataList1" RepeatColumns="3" RepeatDirection="Horizontal" OnItemCreated="dlItemCreated" runat="server">
        <ItemTemplate>
        <asp:Label id="lbl" runat="server" Text='<%# Eval("Text") %>'></asp:Label>
        </ItemTemplate>
        </asp:DataList>

i codebehind:
  protected void dlItemCreated(object sender, DataListItemEventArgs e)
    {
        if (e.Item.ItemIndex == 0)
        {
            e.Item.CssClass = "borderRight";
        }

og denne css style:
.borderRight{border-right:SOLID 1px #999999;}
Avatar billede aspnet Nybegynder
03. maj 2006 - 10:35 #7
Jeg lukker denne tråd.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. maj 2006 - 10:38 #8
Du brugte ikke det jeg foreslog ?
Avatar billede aspnet Nybegynder
03. maj 2006 - 16:22 #9
nej, jeg er gået helt væk fra at bruge server control. jeg styrer det hele manuelt.
Det giver mig den bedste kontrol over siden.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. maj 2006 - 19:43 #10
ok