Avatar billede jakand Nybegynder
07. april 2006 - 09:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

.ascx i DLL?

Jeg har lavet et website i ASP.NET 2.0 med VB.NET og Visual Studio 2005.

I dette website har jeg en Web User Control som jeg gerne vil genbruge i andre projekter og vil derfor gerne lave en DLL.

Kan dette lade sig gøre?

Jeg har forsøgt at lave et Web Control Library og vælger Add -> Existing Item.
Dette importerer ganske vidst .vb og .ascx filerne, men det er som om den ikke beholder linket imellem de to da .vb filen ikke kan finde de kontroller jeg har tilføjet på ascx siden.

Desuden kan jeg heller ikke tilføje en ny Web User Control til mit Library.

Hvad kan dette skyldes?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. april 2006 - 09:28 #1
Normalt laver man ikke en user control på den måde.
Normalt vil man bare flýtte usercontrollen til det andet projekt.
Ellers skal du lave den som en custom kontrol. Der skal du nok håbe på at snepnet kigger forbi. Det område ved han en del mere om end mig.
Avatar billede jakand Nybegynder
07. april 2006 - 09:36 #2
Jeg har kigget på at lave en Web Custom Control - men der har man tilsyneladende kun en .vb fil?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
07. april 2006 - 09:54 #3
Ja i en web custom control skal du selv lave alt html renderingen osv.
Du kan ikke ligge en ascx fil ind i en dll på den måde.
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. april 2006 - 02:06 #4
du kan godt realisere det med usercontrols:
http://odetocode.com/Blogs/scott/archive/2005/10/06/2326.aspx
mvh
Avatar billede jakand Nybegynder
10. april 2006 - 16:07 #5
Tak snepnet, det var nogenlunde sådan noget jeg ledte efter, om end en smule besværligt.
I kommentarerne på den side du linker til bliver der refereret til en anden metode, som lyder lidt lettere.
http://blogs.msdn.com/davidebb/comments/487160.aspx
Den har jeg dog ikke fået prøvet endnu.

Du må meget gerne ligge et svar.
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. april 2006 - 20:37 #6
kommer her :o)
mvh
Avatar billede jakand Nybegynder
11. april 2006 - 09:26 #7
En lille opdatering, hvis nogen skulle være interesserede:

Metoden beskrevet på
http://blogs.msdn.com/davidebb/comments/487160.aspx
er klart den nemmeste.