Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. april 2006 - 19:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

vise ekstern jpg fil i flash

Hej med jer,

Jeg skal have loadet en fil ved navn "billede.jpg" ind til i flash og vist på skærmen. Filen ændrer sig med et interval på 10 min. og det er derfor nødvendigt at flash opdatere "billede.jpg" indlæsningen hver gang at frame 1 rammes.

Jeg forestiller mig at frameraten blot sættes til 1 fps, og at jeg i frame 1 placerer den action der loader billedet ind og viser det. I frame 60 laver jeg så en goto der går tilbage til frame 1. Altså skal den actiion der loader billedet og viser det eksekveres ved noget "on frame" et eller andet.

Nogen der kan smide en løsning til mig?
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
06. april 2006 - 19:43 #1
Lav en funktion der henter "billede" og kald så denne funktion hvert 10 minut i første framme:

//------------ Load Function ----------------------\\
function loadBillede():Void {
    loadMovie("billede.jpg", 1);
}
//------------/Load Function ----------------------\\
//------------ Load Billede ved start -------------\\
loadBillede();
//------------/Load Billede ved start -------------\\
//------ Kalder Loadfunktionen hvert 10 minut, tallet er i millisekunder ------\\
setInterval(this, "loadBillede", 600000);
//------/Kalder Loadfunktionen hvert 10 minut, tallet er i millisekunder ------\\

/M.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. april 2006 - 09:12 #2
Hvis jeg forstår dig ret henter jeg billedet ind i flash i et movieobject kaldet "loadbillede" - right?

Altså kan jeg sætte det ovenstående ind som det er i frame 1, men hvordan viser jeg så billedet, og skal min film så bare bestå af to frames.

?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. april 2006 - 09:34 #3
Sorry - det spiller jo bare max!!!
Skulle lige tænke :)

Lidt ekstra point for at få det til at fade/blinke på en pæn måde når det opdateres!
- er det muligt?

Og er det muligt at "billede.jpg" altså selve navnet på filen kan styres af en .txt fil, således at man kan ændre dette uden kendskab til flash?

Smider point i op til 100 hvis du kan trylle den?
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
07. april 2006 - 15:45 #4
/*
** Opretter et LoadVars Object som sørger for at hente navnet på dit billede ind.
*/
var hentBilledeNavn:LoadVars = new LoadVars();
/*
**LoadVars Objectet kalder dit tekst dokument og henter variablen "billede" med filnavnet på billedet ind.
*/
hentBilledeNavn.load("billede.txt");
/*
** Når filnavnet er henter ind og kan bruges som kilde kaldes funktionen der starter det hele
*/
hentBilledeNavn.onLoad = function (success:Boolean):Void {
    if (success) {
        startBilledeShow();
    }
/*
** Opretter et MovieClipLoader Object til at hente billedet ind med, bedre en "loadMovie", da det
** er nemmere at styre "landingen" af billedet som igen resulterer i en fade ind
*/
var mclLoadBillede:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
/*
**Et lytter Object der spotter forskellige "Events" som MovieClipLoaderen udsender, f.eks når billedet
** er hentet ind og klar til display
*/
var lstLoadBillede:Object = new Object();
/*
** Funktionen der kaldes når filnavnet på dit billede er hentet ind og klar til brug
*/
function startBilledeShow():Void {
    loadBillede();
    setInterval(_root, "loadBillede", 600000);
}
/*
**Funktionen der ved hjælp af MovieClipLoader loader billedet ind i level 1
*/
function loadBillede():Void {
    mclLoadBillede.loadClip(hentBilledeNavn.billede, 1);
}
/*
**Funktion tilknyttet lytter objektet, der når billedet er loadet, Tweener det ind fra 0 til 100 på .5 sekunder
** Dem kan du jo selv sætte efter behag
*/
lstLoadBillede.onLoadInit = function():Void {
    var fadeIndTween = new mx.transitions.Tween(_level1, "_alpha", Regular.easeIn, 0, 100, .5, true);
}
/*
**Tilføjer lytter objectet til MovieClipLoader objectet, så den lytter efter "onLoadInit", der skal bruges.
*/
mclLoadBillede.addListener(lstLoadBillede);
/*
** Husk: text filen og swf skal i dette tilfælde ligge i samme mappe på serveren. Textfilen hedder billede.txt
** Indhold af textfil:
** &billede=billede.jpg
** Intet andet. billede.jpg er så det du ændrer til efter behov.
*/
Avatar billede cgleerup Nybegynder
17. november 2007 - 14:45 #5
hej du, du mangler stadig at ligge et svar - det har konge hjælp!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. januar 2008 - 08:58 #6
smid lige et svar du :-)
Avatar billede cgleerup Nybegynder
30. december 2010 - 20:26 #7
Så lukker jeg lige spm.