Avatar billede dklap3 Nybegynder
06. april 2006 - 17:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formular udvider min table

Jeg har et problem med en form (søgefelt og knap for at være præcis). Den er inde i en table, men af en eller anden grund udvider den min table, så det ser ud til at der er en tom linje under formen.

Screenshot af problemet: http://www.herningshuse.dk/download/searchproblem.jpg

Koden til selve tabellen er:

<table width="100%" border="0" align="center" cellpadding="3" cellspacing="0">
        <tr>
          <td width="61%" bgcolor="#CCCCCC" class="td5"><font color="#999999"><strong>&nbsp;&nbsp;Du
            er her:</strong>&nbsp;<a href="main.htm" target="_self">Forsiden</a><font color="#FF0000">&nbsp;&gt;&nbsp;</font><a href="bykort.htm" target="_self">Bykort</a><font color="#FF0000">&nbsp;&gt;&nbsp;</font><a href='blok.php?id=<?=$row["omrade"]?>' target="_self">Omr&aring;de&nbsp;
            <?=$row["omrade"]?>
            </a><font color="#FF0000">&nbsp;&gt;&nbsp;</font>
            <?=$row["navn"]?>
            </font></td>
          <td width="39%" bgcolor="#CCCCCC">
              <form method="get" action="../results.php">
              <div align="right">
                <input type="text" name="search" value="Søg på adresse..." onFocus="clearText(this)" size="17" class="altTextField">
                <input name="submit" type="submit" class="altButtonFormat" value="&nbsp;&nbsp;&nbsp;Søg&nbsp;&nbsp;&nbsp;">
              </div>
            </form>
            </td>
        </tr>
      </table>

Og der er også lidt css til form og knap:

.altButtonFormat {
    background-color:#ffffff;
    border: #999999 1px solid;
    font-size:10px;
    color: #999999;
    z-index:1;

}
.altTextField {
    background-color: #ffffff;
    font-family: verdana;
    border:#999999 1px solid;
    font-size:9pt;
    color: #999999;
    z-index:1;
}

Nogle gode forslag til hvordan man får det til KUN at fylde en linje? Når jeg fjerner søgefelt og knap, får tabellen den rigtige højde, så det er der problemet er.
Avatar billede showsource Seniormester
06. april 2006 - 17:16 #1
<form method="get" action="../results.php" style="display: inline;">
Avatar billede showsource Seniormester
06. april 2006 - 17:17 #2
Og hvis results.php ligger i roden afdit domain, så kan du bruge /results.php som action.
Så er det ligegyldigt hvor dybt i deres der bliver postet fra.
Avatar billede showsource Seniormester
06. april 2006 - 17:18 #3
deres => dirs
Avatar billede dklap3 Nybegynder
06. april 2006 - 17:20 #4
Damn, det var hurtigt, og det virkede også:-) Mange tak

Grunden til at "../results.php" ligger i roden, er at dette kun er en testside i en test mappe. Men tak for oplysningen alligevel.

Smider du et svar.
Avatar billede showsource Seniormester
06. april 2006 - 17:39 #5
ok
Avatar billede roenving Novice
09. april 2006 - 11:11 #6
-- en anden ting er, at IE faktisk renderer et linjeskift, der kommer foran en </td>-tag, så det skal du undgå:

              </div>
            </form></td>
        </tr>

(der kan forøvrigt opstå det samme, hvis </div>-tags står på deres egen linje, men kun hvis tingen skal have mindre højde end et standard linjeskift !-)