Avatar billede abatabat Nybegynder
05. april 2006 - 10:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

bruge en funktion fra en anden klasse.

hej. inde i min servlet har jeg brug for at kalde en funktion fra en anden javafil. Jeg har includeret filen, men jeg ved ikke lige hvordan jeg får lavet et nyt opjekt og får kaldt funktionen...
Avatar billede imago-dei Nybegynder
05. april 2006 - 10:18 #1
// Definition af anden_klasse
public class anden_klasse
{
  public void anden_klasse()
  {}

  public void en_funktion()
  {}
}

public class klasse
{
  public void klasse()
  {
    // Opret et objekt af klassen anden_klasse
    anden_klasse a = new anden_klasse();
    // Her kaldes funktionen
    a.en_funktion();
  }
Avatar billede abatabat Nybegynder
05. april 2006 - 10:33 #2
der ser ud til at virke, men min funktion retuner en streng og den kan jeg vare ikke fange skriver:
String test = a.en_funktion();
der kommer røde bølger under(bruger netbeans)
og den skriver:
"cannot find symbol"
"symbol method en_funktion()"
"location: class servlets.config.pg"  (her hvor min fil ligger)

men der kommer ikke fejl når jeg builder.....
Avatar billede abatabat Nybegynder
05. april 2006 - 10:33 #3
vare=bare
Avatar billede abatabat Nybegynder
05. april 2006 - 10:50 #4
nu ser det udtil at problemet er værk,, har ikke ændret noget, men den er stoppet med de røde bølger og det virker fint..
Avatar billede imago-dei Nybegynder
05. april 2006 - 11:30 #5
Jeg er ikke nogen haj til Java, men går ud fra, at hvis koden eller er korrekt skrevet, så er årsagen til fejlen ovenover, at klassen som du bruger (anden_klasse) ikke er kompileret på det tidspunkt den skal bruges.